/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægten Rasmussen fra Sallinge skov
Fra : cschannong
Vist : 548 gange
125 point
Dato : 05-12-04 17:22

Min forfar Aksel Rasmussen er født den 24/2-1894 i Sallinge skov. Han ernærer sig som skovarbejder samme sted.
Han er den yngste af brødrene
Hans
Mads
Martin.
Derudover har han 2 søstre
Johanne og
Rasmine

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg kommer videre... Jeg ønsker også at finde ud af deres forældre.

Christina

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-12-04 17:31

Er Sallinge skov på Fyn eller hvor i landet ligger det. ??
Senta

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 05-12-04 18:17

Uanset hvor i landet det er, så har du en chance på et arkiv (landsarkiv, måske lokalhistorisk for Sallinge) hvor de har folketællingerne for 1901. Heri kan du se hvor gamle hans søskende er samt hvem forældrene er (hvis de lever i 1901). Herefter må du igang med kirkebøgerne - ligeledes på et arkiv.

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 05-12-04 19:08

Er det Sallinge Skovhuse, du mener? Så ligger det i nærheden af Brobyværk, ikke?
Hvis det er sådan, så findes der i Brobyværk et lokalarkiv, der hedder "Broby Lokalhistoriske Forenings Arkiver", beliggende på Pontoppidanskolen, blok 2, kld.
Lederen hedder Margit Larsen, og hendes e-mail adresse skulle være: m.larsen@tdcadsl.dk
Jeg har selv haft glæde af at kontakte hende for et års tid siden.
Hilsen Syrena

Kommentar
Fra : Mac.C_ThE_PiMp

Dato : 05-12-04 19:33

min farfar Morten Rasmussen ku muligvis hjælpe dig med det... han forsker meget i vores famillies slægt (Fam. Rasmussen), og mon ik de støder på hinanden på et eller andet tidspunkt...! du ku jo slå ham op i tlf. bogen, og gi ham et kald...

Kommentar
Fra : cschannong

Dato : 05-12-04 21:43

Hej igen
Det er Sallinge skov på Fyn. Jeg ved ikke selv hvor det ligger henne...
Jeg vil prøve at kontakte Margit og høre om hun kan hjælpe.

Til Mac.C....
Det er nok lidt svært at finde en Morten Rasmussen i Tlf bogen da der er mange der hedder det.

Christina

Kommentar
Fra : cschannong

Dato : 30-07-05 10:00

Hej vi prøver igen
Sallinge skov ligger ved Hillerslev i Svendborg Amt

Min farfars far Aksels søster Rasmine Caroline Rasmussen gifter sig med Hans Peter Frandsen (født 7/7-1886 i Espe) og får min farmors mor Ingeborg Cathrine Marie Frandsen (født 2/4-1910)

Spørgsmål: Hvem er Forældrene til Aksel og Rasmine og data på Rasmine (født og gift)

Christina

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 30-07-05 10:44

Prøv at se på Ringe kommunes lokalhistoriske hjemmeside og evt. kontakt dem. De har i deres område både Espe og Hillerslev, og de er meget flinke til at hjælpe.
http://www.ringe.dk/lokalarkiv/