/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Jeg vil sælge mine aktier men hvad køber~
Fra : Bragesvej
Vist : 892 gange
50 point
Dato : 04-12-04 18:02

Jeg har for ca 30.000 Kr Coloplast (B) Aktier.

De ligger ca i kurs 600.

Jeg ville sætte dem i aktier eller oblikationer, men hvilke?

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 04-12-04 19:25

Hej med dig.
Hvis du vil købe aktier så skal du købe Vestas aktier nu,de er helt i bund de koster 65 kr pr. aktie.
Normalt ligger de på ca. 80 kr pr. aktie.

Hilsen Dodala

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-12-04 20:17

Læs her ti gode råd før du køber aktier.
http://www.shareholders.dk/10gyldneraad.asp

Kommentar
Fra : BAGM

Dato : 04-12-04 22:25

Ja, jeg ville holde snitterne langt fra Vestas, hvis det gælder en længere horisont. Der er intet "normalt" når det kommer til vestas, og de faldt, fordi man forventer lavere vækst til næste år. Mine bedste bud er DFDS og ØK som de stabile aktier, men det er nu de stiger, og markedet forventer stigende kurser ind over julen, hvorefter der sansynligvis vil komme et fald i februar marts næste år - som det skete i år.

Der er masser af inspiration at hente på www.euroinvestor.dk, hvor de private investorer boltrer sig, og her er eksempelvis vestas bestemt ikke noget hit for tiden.

BAGM

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 05-12-04 12:03

Ok tak for svarne, skal jeg holde mig helt fra oblikationer?

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 10-12-04 00:42

Flere bud?

Accepteret svar
Fra : sniperdk

Modtaget 50 point
Dato : 15-12-04 00:58

Hvis du vil tjene penge så køb Vestas nu ! Kurs 61-63 er fantastisk billigt !
Når du "kun" har 30.000 kr så vil jeg sætte alle i Vestas.

Hvis du kun vil tjene LIDT penge, så køb obligationer... (kedeligt)

Jeg har mine penge fordelt på 3 aktier : LABS2 GROUP (svensk), VESTAS, og COCA-COLA (amerikansk). Jeg har for ca 52000 kr samlet. Den første er en "gambler-aktie" hvor man kan vinde STORT, men risikoen er væsentlig større end ved KFX aktierne. Coca-Cola er verdens bedst kendte "Brand" og den giver et stensikkert afkast på 2-3% om året. Jeg købte den i sidste uge hvor både aktien og dollaren var billig, så her er mulighed for gevindst på 2 fronter samtidigt.
(aktien var i kurs 40,10 og dollar i kurs 5,5999)

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 15-12-04 01:05

PS :
Man skal virkelig tænke sig om inden man sælger amerikanske aktier. Aktiekursen viser måske et overskud men hvis dollar falder yderligere så ender det nemt med tab hvis ikke man er opmærksom på BEGGE kurser. (jeg noterer altid dollarkursen når jeg køber amerikanere)
Den lave dollar er særdeles interesant hvis man skal KØBE amerikansk nu.

Derimod er svenske aktier købt tidligere på året steget pænt pga styrkelse af svenske kroner.

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 16-12-04 21:42

hvad med at prøve en aktie klub
du kan læse mere på

www.goldbranch.com
skulle du have interesse kan du indmelde dig under id 12105

læs det godt og evt spørgsmål kan du henvende til mit
på teamseberg@yahoo.dk

mvh
jan pedersen

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 19-12-04 00:25

Hvis du er smart skal du investere i valuta hold øje med den dag for dag feks. USD når den er så langt nede den kan komme så køb for det er helt sikkert at når de får nu president vil den stige og den vil stige voldsomt...
MVH. MIkkel Skovlund

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 19-12-04 14:02

Tak for svaret sniperdk.

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 22-11-05 02:18

Hey Bragesvej

Købte du de Vestas den gang da jeg skrev det til dig og har du dem endnu ??

Hvis du gjorde så må du elske mig idag, men jeg har da ikke smagt noget øl endnu.... hahahaa

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 22-11-05 15:18

Næ..Jeg solgte dem og brugte så pengene

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 23-11-05 04:07

fordømt !!! Tosse !!!! hahahaaa

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 23-11-05 04:07

fordømt !!! Tosse !!!! hahahaaa