/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
uberettet fyrring
Fra : mingg
Vist : 713 gange
100 point
Dato : 04-12-04 16:57

for næsten 2 år siden blev min kærste fyrret efter 1 uges sygdom
hun var sygemældt ca 1 måned og var på akasse ca 1 måned
nu har hun lige fået at vide at hun har vundet sagen mod sin tidligere arbejsgiver og skal have 3 måneders løn
skal hun tilbagebetale sygeløn og akasse
skal hun betale skat af resten

Kommentar
Fra : mortenfn

Dato : 04-12-04 17:00

Det afhænger af om der er tale om løn eller en godtgørelse / erstatning. Hvis det er løn skal der tilbagebetalse. Godtgørelse og erstatning skal der normalt ikke modregnes i.

Hilsen Morten

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-12-04 17:04

Sygeløn skal ikke tilbagebetales.
Men Akasseudbetaling for de 2 ell. 3 måneder skal betales tilbage
Der skal altid betales skat af indkomst

Kommentar
Fra : Erik10

Dato : 04-12-04 17:04

Hej
Først tillykke med sejeren
Din kærste skal kontakte den a-kasse hun har fået pengene fra, da det nok er hendens fagforening der har kørt sagen, kan de også svare på alle jeres spørgsmål.

mvh
Erik

Kommentar
Fra : mortenfn

Dato : 04-12-04 17:07

emesen -> du svarer lidt hor generelt, du har ikke helt ret.

erik10 -> enig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-12-04 17:10

Ja - men den er også lidt svær.
Og enig med Erik10.

Kommentar
Fra : mingg

Dato : 04-12-04 17:27

hun fik det først at vide i går og dum som hun er glemte hun at spørge om disse ting

Kommentar
Fra : mortenfn

Dato : 04-12-04 17:31

Man er da ikke dum, når man glemmer at spørge om det!

Man skal da vide hvad man skal spørge om for at kunne spørge!

Hvem har ført/kørt sagen) de burde da have fortalt det. Er løn eller godtgørelse.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-12-04 17:49

Det er rigtigt man ikke er dum når man glemmer at spørge, men hvis man ikke følger op på det kan man risikere at stå med en regning og en masse problemer fordi man ikke har overholdt reglerne og det er sgu dumt

Der er en masse velmente råd herinde og mange af dem er også brugbare, men det er kun din kærestes fagforening der kender den konkrete sag og detaljerne i afgørelsen, og dermed er de også de eneste der ka nsætte tingene på plads

Kommentar
Fra : mingg

Dato : 04-12-04 20:09

jeg har lige set i papierne at der står erstatning /godtgørelse

Accepteret svar
Fra : mortenfn

Modtaget 100 point
Dato : 05-12-04 21:25

erstatning ingen skat

godtgørelse skatteregler -> http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=170508&vID=200652&search=godtgørelse¤afskedigelse

Hilsen Morten

Godkendelse af svar
Fra : mingg

Dato : 05-12-04 23:21

Tak for svaret mortenfn.
nu vil jeg da også håbe at hun får dem
det er 56000 så det er da en lille sjat