/ Forside/ Teknologi / Netværk / NetWare / Spørgsmål
10  Klaudi 110
computer aften, forbindelse mellem pc'er~
Fra : rudik
Vist : 1479 gange
40 point
Dato : 04-12-04 12:01

hej jeg stiller spørgsmålet "computer aften, forbindelse mellem pc'erne" Fordi jeg skal til computer aften lidt senere idag, og vi plejer altid at have problemer med at danne forbindelse mellem alle pc'erne. Vi bliver 6. Vi køre alle sammen med xp. så der burder ikke være nogle problemer idet.

men er der en der kender en smart metode som ikke kan slå fejl, eller en fraa/shareware program som kan danne forbindelse?

Der findes jo så forskellige programmer, der kan altmuligt smart

Med venlig hilsen Rudik

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 04-12-04 13:01

- XP's egen indbyggede guide til det plejer at være super til det. Men firewalls kan give problemer uden at man opdager det, de kan blokere uden at man lægger mærke til det, så de skal indstilles rigtigt eller "lægges ned" som man siger.

Vh

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 04-12-04 13:29

Guiden Netværksinstallation i XP.

Hvis jeres vært vil lade jer benytte sit internet og printer kan i starte med at køre guiden på vedkommendes pc , og så vælge at lave en dikette til installation af netværket på de andre pc'er, de skal jo opsættes ens til at gå på nettet gennem værtens pc. Det fungere altså super her hos mig, jeg har en 5 - 6 pc'er der kommer hos mig på både forskellige tidspunkter og samlet. Dele filer lynhurtigt på kryds og tværs af netværket, spille , internet og de kan alle printe ud på min printer som er delt via min pc.

Men spørg da alle kandu-folkene videre i aften når du har nogen konkrete problemer

Vh

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 04-12-04 13:33

- og jeg behøver jo slet ikke at gen-installere netværket hver gang folk kommer, xp finder næsten selv ud af om den er hjemme eller på et netværk.

Vh.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 04-12-04 13:38

- min vært pc har 2 netværkskort, det ene til mit internet, det andet er forbundet til en lille såkaldt switch som de andre pc'er så bare bliver knaldet i og så kører det bare.
Vh. nu så da

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 04-12-04 13:50

He... også den sidste kommentar for nu så holder jeg...

Min erfaring er når det fungere: brug funktionen vis arbejdsgruppecomputere, og så klik ind under den du vil hente noget fra, det er mest overskueligt og stabilt.

Og der kan nogen gange gå nogen minutter før ny-delte filer dukker op så de kan ses fra de andre pc'er. man kan prøve at højreklikke opdater i den mappe hvor filen skal dukke op.
Vh.....

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 40 point
Dato : 04-12-04 18:20

I skal installere protokollen NWLink Netbios (IPX/SPX) på alle maskiner.
Det er den nemme lokalnetværksprotokol.
Den allernemmeste hedder Nebuie, men den skal i finde på tilbehøret i installations cd'en til XP da den ikke er med i den almindelige installation, sikkert fordi den er meget usikker ved Internetopkobling.
Hvis I også skal på Internet skal i bare deaktivere Netbios over TCP/IP i Egenskaber for TCP/IP protokollen, avanceret, Wins så vil det være mere sikkert end med TCP/IP alene.
I husker deling af mapper/filer, som udover installation skal aktiveres ved at køre netværksguiden i XP.
God fornøjelse!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-12-04 18:31

Lille rettelse Nebuie = Netbuie sorry!

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 05-12-04 13:47

Tak for svaret BjarneD.

så har jeg været til com aften. da det var bjarneD's råd vi brugte, accepter jeg selvfølgelig hans svar

//rudik