/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ang fz 50
Fra : DragonBeast
Vist : 200 gange
39 point
Dato : 04-12-04 00:54

Hejsa med jer
Jeg har en suzuki fz 50 som jeg gerne vil have sat en anden motoer på også ville jeg hører om der var nogen som have en manuel til hvordan man gør.

Og hvad man skal købe først
be om hjælp

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-12-04 01:30

En motor er jo det hele, tænding og kobling, ja alt hvad der ligger i motorhuset.Hvor vil du få den fra?
Mener du ikke cylinder og stempel?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : DragonBeast

Dato : 04-12-04 01:34

Jo det mente jeg men har ikke det storer forstand på det.

Derfor ville jeg lige spørger her oppe først:)

Hilsen Hannibal

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-12-04 01:52

http://www.protuna.dk/products.asp?c=28914048&n=19065978#xy
Først skal du sætte en anden studs på mellem cylinder og karburator, da det er den der er indsnævret med en plomb.
Så kan du overveje en 45mm cylinder, anden karburator, feks en 16mm Yamaha FS1, så skal der også anden udstødning.
Der findes ingen manual til hvad du skal gøre, men det er klogt at lade en erfaren person hjælpe dig.
Og så skal du også have et ordentligt lager af godt værktøj.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : DragonBeast

Dato : 04-12-04 12:39

Uh det lyder som en størrer omgang og lang varig.
en 45mm får den ikke knallerten til at kører hurtiger??
Hilsen Hannibal

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-12-04 13:53

Nåe jo, jeg regnede med du ville skifte cylinder mm, for at køre hurtigere, men hvis du vil skifte, fordi den ikke kører så godt (Lovlig motor), så er der måske en anden fejl, som ikke kræver at du skifter motor, men justerer lidt her og der.
VH Palle Hansen
NB: Jo en 45mm er en størrer cylinder, der får den til at køre hurtigere.

Kommentar
Fra : DragonBeast

Dato : 04-12-04 15:38

hejsa med dig igen

Det jeg gerne vil er at have en lovlig mortor på den den render 45 som den står lige nu,,også er der aldrig blevet skifet noget mens jeg har kørt rundt på den.

Men jo vil gerne have skifte cylinder mm :)

Hilsen Hannibal

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-12-04 23:34

Så skal du bare sætte lovlig cylinder og stempel på og hvis studsen har fået sin plomb fjernet, så købe en lovlig studs.
For og bagtandhjul skal du også se efter har det rigtige tandantal.
Men du skal nok have nogen til at hjælpe.
WWW.THANSEN.dk
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : DragonBeast

Dato : 05-12-04 00:35

Hejsa med dig mange tak for dit svar

Okay men jeg ved ikke hvordan jeg ser det men jeg må finde ud af det..
Forresten har du evt lyst at komme på min msn er du velkommen til at sende din msn adresse på email thm@ofir.dk

Hilsen Hannibal

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-12-04 01:25

Du trykker på knallertreservedele til venstre, og så Suzuki
Men nogen gange fungerer THansens side ikke ordentligt, og så skal du opdatere, det hjælper nogen gange.
Du kan også gå direkte der ind: http://www.thansen.dk/products.asp?c=362598841&n=282523482#xy
Jeg er ikke tit på MSN.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : DragonBeast

Dato : 05-12-04 01:32

Tak skal du have for det :)

det er i orden