/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
Import told
Fra : IceCap
Vist : 2651 gange
120 point
Dato : 03-12-04 12:23

Hvilke toldsatser er gældende, såfremt en virksomhed påtænker at importere anlæg til oliebehandling fra USA?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-12-04 12:29

Hvis det er noget der skal sælges i DK, kommer der Told, moms og måske punktafgifter på.
Synes jeg kan huske noget med sammenlagt 47 % oveni købsprisen.

mvh dova

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 03-12-04 12:37

Er det noget du kan underbygge med et link?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-12-04 12:38

Der stårlidt på http://www.startguiden.dk/svar_44840/15/0
Det er angående momsen, Hos Told Og Skat kan du gå ind og finde Toldsatserne, men for varer indført fra USA skulle taksten pr 1/3-05 være en såkaldt værditold på 17 %

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-12-04 12:41
Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 03-12-04 12:53

Hmm, jeg leder mere efter en side med tariffer eller lignende.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 130 point
Dato : 03-12-04 13:05

Jamen, jeg tror du skal spørge hos Told/Skat, for der er også forskel på hvilke ting det drejer sig om, hvad der skal betales i afgifter. Og det er et ret uoverskueligt regelsæt at finde rundt i.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 03-12-04 13:35

Tak for svaret dova. Det vil jeg så gå videre med! God weekend.

Kommentar
Fra : sunej

Dato : 23-03-10 14:18

Der findes ellers en glimrende toldberegner på www.toldpriser.dk/toldberegner.asp
Den giver et simpelt billede mht. told, afgift og moms osv. Jeg har i hvertfald haft masser af glæde af den, når jeg har handlet og importeret fra USA.

Mvh Sune