/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Længdekast
Fra : cms
Vist : 2423 gange
60 point
Dato : 08-08-02 08:52

Hejsa
Er der nogen der kender rekorden på længdekast med fluestang??
- eller anden fiskestang??

Mvh.
Charlotte Sunde

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 60 point
Dato : 08-08-02 12:51

Hej Charlotte!

Hywel Morgan har verdensrekoden i længdekast med fluestang og den er på hele 80,49 meter.

Se hele artiklen via: http://www.seatroutfishing.dk/aktuelt/aktuelt_nyt.htm
(søg på denne side Hywel Morgan eller længdekast)

Mvh
Bjarne H

Godkendelse af svar
Fra : cms

Dato : 08-08-02 12:57

Hej Bjarne
Tusind tak for hjælpen!!!
Det var lige hvad jeg havde brug for!!!
- det gælder nemlig et vædemål......

Mvh.
Charlotte Sunde

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 08-08-02 13:03

Hej igen Charlotte:

Så har jeg også fundet ca. verdenrekorden med anden stang, og vel nok med den type man kan kaste længst er ved Surfcasting, og rekorden er på mere end 270 meter.

Vil du vide mere om denne form for fiskeri så se mere via: http://home19.inet.tele.dk/dsk/

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : cms

Dato : 08-08-02 13:06

Hejsa igen Bjarne

Endnu engang rigtig mange gange tak!!!

- jeg har allerede vundet en kasse øl!!!
:·)

- nu skal jeg så bare igang med at slå verdensrekorden i fluekast......

Mvh.
Charlotte

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 08-08-02 13:08

Hej Igen Charlotte!

Selv tak - jeg er selv lystfisker og fisker selv bl.a. med fluestang; men jeg har meget at lære, hvis jeg skal nå den længde. Håber du vandt en god præmie!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 08-08-02 13:10

Hej igen Charlotte!

Ikke dårligt i denne herlige hede :)!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : cms

Dato : 08-08-02 13:10

Og så lige hejsa igen

- jeg er også ivrig lystfisker! Har for tre år siden investeret i en fluestang, men aldrig fået det lært!!
- det regner jeg med jeg kommer til imorgen aften imens jeg nyder gevinsten fra vædemålet!!!

Fisker hilsen
Charlotte

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 07:24

On Fri, 16 Aug 2002 05:53:15 GMT, "cms" <cms.news@kandu.dk> wrote:

>Hejsa
>Er der nogen der kender rekorden på længdekast med fluestang??

Verdensrekorden med fluestang er 80,49 meter.

Mvh. Brian

--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk
(Ved e-mail, slet 2xBEDSTE)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 08:13

Verdenrekorden i surfcasting (13-14 fods stænger og 125-175 g lodder) er
275,63 m.

Mvh.
Kenneth
"cms" <cms.news@kandu.dk> wrote in message
news:Zj079.4480$ww6.507390@news010.worldonline.dk...
> Hejsa
> Er der nogen der kender rekorden på længdekast med fluestang??
> - eller anden fiskestang??
>
> Mvh.
> Charlotte Sunde
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : cms

Dato : 21-08-02 07:23

Hej Brian

Jeg takker for dit svar, men Bjarne H. har allerede givet mig svaret én gang!!

Han skrev;
Hywel Morgan har verdensrekoden i længdekast med fluestang og den er på hele 80,49 meter.

Mvh.
Charlotte