/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Knejtrøve og skulderwatt!
Fra : 3773
Vist : 392 gange
90 point
Dato : 03-12-04 11:28

Tekniske data :
Five settles speaks (center, front right, front left, rear right, and rear left) put you in the real situation of a game or a movie world. It's designed for PC and Game users. *R.M.S 12w+9w*5 *P.M.P.O 1500w *S/N Ratio 45dB *Max Output subwoofer 30W and satellites 10W Controll Unit *Power(AC/DC) AC *Power LED Indicated Yes *Earphone Jack No *Power ON / OFF Switch Yes *Volume Control Yes Switch between computer 2.1 and home theatre 5.1

Dette er data'erne på månedens dims.

Sjovt er det at man først opgiver 12W + 5 x 9W som RMS effekten. Min regnemaskine kan summere dette til total mulig 57W. Lidt længere nede trylles max effekten om til 30 + 5 x 10W = 80W totalt. Lidt tilbage tale man om P.M.P.O. effekt på 1500 W.

Er der noget at sige til at at unge mennesker er dybt forvirrede over de latterlige effektopgivelser man anvender inden for radio/tv/carfi ?

Har radio/tv branchen reelt ikke et voldsomt troværdighedsproblem?

Jeg mener selv jeg nogenlunde begriber en smule af begreber som effekt og energi, men er det virkelig så svært at sælgere frit kan fyre sådan noget pis af som der står ovenfor?

En væsentlig parameter som signal/støjforhold er så ringe som 45dB, hvilket vel nærmest er på linie med transistorradioer.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-12-04 11:32

ok, så prisen er 398,75 så det må nok betegnes som helt fint til prisen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-04 11:38

nå ja - de er måske nogen der ville blive glade for en hadegave

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-12-04 11:52

Joda Mirit, det er den god til!

Men essensen i spørgsmålet! Er der virkelig nogen der køber det lal der står i beskrivelsen? Jeg er på det rene med at knejterne i rimeligt omfang tror på hvad der står på bilstereo'en selvom det er den styggeste løgn. Min bil-sony kan iflg opgivelserne på fronten levere 4 x 45W. Det kunne være interessant at vide hvordan det var mulig med sølle 13Volt forsyning og den forhåndenværende plads og kølemulighed.

Ligeledes går man højt op i skiltet på diverse disco-boxe til værelset. Grinagtigt at f. eks Jamo i gamle dage "tryllede" beastbarheden i en 12" peerless om, fra fabrikantens 150W til 350W når enheden røg i en Power500. 500Watt var man heller ikke kede af at skilte med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-04 13:05

tjahhhhhhh - det er ikke lige mit gebet - men vil folk narres så lader de sig narre - det er bare for dårligt af at fabrikanten ikke er ærlig - hmmm - reklamer MÅ jo ikke kunne mistolkes !

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-12-04 13:13

Ærlig og ærlig. Jeg husker ikke nøjagtig definitionen på PMPO, men det er en eller anden "ned af bakke, medvind og solen i ryggen" effekt. Svarer nærmest til at oplyse at en knallert vil opnå 200 km/t hvis den smides ud fra en Hercules. Den angivne effekt er total underordnet og værdien "værdiløs". Men da tallet er stort, lokker det mennesker der ikke har indsigt, til at tro de køber noget "stort".

Bilstereo Watt'ene er helt hen i skoven, og har ikke rod i noget der ligner sandhed.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 90 point
Dato : 03-12-04 13:22

det fik jeg så lige en gæst til at kigge på og han ryster også på hovedet *GGG* - det er oplysningerne der tæller her og at de kan mistolkes af folk der ikke har forstand på det er forkert - så igen - reklamer min bare * - oplysninger der nemmere kan misforståes end forståes af menigmand BVADR - nogen burde vel skamme sig !!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-12-04 13:24

Enig mirit!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-12-04 15:56

Det er jo et udbredt fænomen med PC højtalere, de fleste unge gamere vil jo bare ha noget der kan spille højt, og så tror de på fup opgivelserne! Det der S/n forhold er godt nok osse ringe!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-12-04 16:11

Ja uha, jeg er ligeved at tro min diktafon er bedre. Det er jo på linie med en gammel cassettebåndoptager. Men essensen i spørgsmålet, Tedd, det er sgu da ikke pænt at omgås sandheden så lempfældigt, eller hva'?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-12-04 16:23

Næh! Den ærlige købmand er død i danmark!

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 12-01-05 10:36

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-01-05 10:46

Spiller de så lige så højt som de lover Mirit?? Det var jo dig der vandt dem

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-01-05 11:01

Haaaaaaaaaahahaha............

Har du fået dem, Mirit ?!?!?!?!?!?!?

Det plejer jo at tage et halv års tid at få dimsen!!!!!