/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Topcom AP 544 og Intel PRO/Wireless 2200~
Fra : jber
Vist : 545 gange
200 point
Dato : 02-12-04 21:14

Hej

Jeg har en Topcom AP 544 (access point) og en
Packard Bell D5710 med indbygget trådløs netkort Intel PRO/Wireless 2200BG Network Connection

Så vidt jeg er informeret kan access pointet køre op til 22 Mbps og netkortet 54 Mbps

Hvorfor kan jeg kun køre 11 Mbps?

Jesper Eriksen

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 02-12-04 21:30

hmm et access point der kan køre 22mbps har jeg aldrig hørt om i mit arbejde med trådløse netværk

jeg ved at nolge produkter slår to kanaler sammen og derved siger de kan køre dobbelt hastighed

Men jeg har aldrig set det virker

Så du må nok bare være glad for dine 11 mbps

det kan være at de 22mbps kun er når dit acc køre sammen med andet topcom

EDB mand Ole

Kommentar
Fra : jber

Dato : 02-12-04 22:02

Ja okay olefahnoe den havde jeg ikke lige tænkt på.

Men det står faktisk her på side 125 og side 146
http://tools.topcom.net/userguides/HL_Skyr@cerAP544.pdf

Men som jeg læser det er det efter samme princip som du skriver.

Kommentar
Fra : jber

Dato : 02-12-04 22:12

Det skal lige siges at jeg har set at en D-link access point der køre 22 Mbps og et netkort fra en anden producent som har komunikeret med 22 Mbps.

Jeg ved ikke om D-link bruger det princip som du omtalte, men det kan lade sig gøre at køre 22 Mbps

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 200 point
Dato : 03-12-04 01:26

Her hastigheds type (11Mbps, 2x11, 3x11, 4x11, 54Mbps, 2x54) benytter særlige teknikker og protokoller. Så hvis man benytter WIFI udstyr fra forskellige producenter, så vil de finde den bedste fællesnævner og køre med.

11Mbps og 54 Mbps er en fælles industri standard, hvor 2-4 x 11 er noget som de enkelte producenter selv står for.

I dit tilfælde af udstyr, så er 11Mbps tydeligvis den højeste fællesnævner.

mvh. Per

Godkendelse af svar
Fra : jber

Dato : 10-12-04 21:22

Tak for svaret Per.Frederiksen.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 10-12-04 22:57

Selv tak.