/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hvilken chiclide art?
Fra : banckster
Vist : 251 gange
20 point
Dato : 02-12-04 16:20

Jeg har et 112 l akv. hvor jeg har 4 malawi chiclider gående. men jeg ved ikke hvad slags det er. hannerne er blå med gule finner og to "øjne" på gatfinnen, og hunnerne er gule..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-12-04 16:27

Hvis de også har striber på langs, hunnen mørke og hannen lysere, kunne det lyde som Pseudotropheus auratus eller Klippekystciclider.
Der er ikke så mange arter hvor der er så stor forskel på hanner og hunner.

mvh dova

Kommentar
Fra : banckster

Dato : 02-12-04 16:34

nej det er ikke dem. mine har striber på højkant.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-12-04 16:45

Jamen så er der den anden race hvor hannen er blå og hunnen nærmest okkergul
Pseudotropheus zebra

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-12-04 16:59

Eller kig på de her Labeotropheus trewavasae

http://home20.inet.tele.dk/laus/Galleri/billedgalleri.htm

mvh dova