/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Ikke den rigtige hjemmeside!
Fra : jazz22
Vist : 321 gange
100 point
Dato : 01-12-04 18:20

Jeg har haft et problem længe. Når jeg logger ind på nogle bestemte hjemmeside, som jeg ved der findes. F.eks. www.managerzone.com. Så åbner min computer i stedet en side som hedder http://acdogn.outhost.info/... Men på adresse listen står www.managerzone.com.
Det sker på nogle bestemte hjemmesider.

Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-04 18:23

check for spyes og få dem fjernet

Kommentar
Fra : jazz22

Dato : 01-12-04 18:26

Okay, og hvad er det? Og hvordan fjerner jeg dem?
Jeg bruger jævnlig Norton AntiVirus og Adware.

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 01-12-04 18:28

Ja, det kunnet tyde på spyware. Køre Ad-aware, spybot eller nogle af de andre programmer. Du kan evt lave en hijackthis log over reg.databasen, og lade en faren kigge på hvad skal fjerne...

mvh. chrille

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 01-12-04 18:30

Jeg vil lige nævne, at jeg kan ikke kom ind på http://acdogn.outhost.info/...

Prøv evt. at hente Mozilla Firefox (browser som Internet Explorer) og se om du kan komme ind på den måde..

Kommentar
Fra : jazz22

Dato : 01-12-04 18:33

Hvor henter jeg Mozilla Firefox?

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 01-12-04 18:44

hej...

det kunne lyde på lidt spyware og lidt adware
________________________________________________

1. Start med at hente ad-aware SE og opdater og derefter scan med det ( en fuld system scan ) - http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button
2. Kør så derefter denne online scan - http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe ( må KUN bruges på win2000 og xp ) du åbner den bare ikke noget med at gemme filen.
3. Hent derefter de sidste opd. til Windows

________________________________________________

Nu burde det funke...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-04 18:47

kom heller ikke på nogen af linkene - så spyware !!!!!!!! Hvis du kører ad-aware er du på vej- jeg ville nok lige hente stinger - slå systemgendannelse fra og scanne med den - skulle klare det

http://vil.nai.com/vil/stinger/ - super lille program der klarer lidt mere end man venter

Kommentar
Fra : Vismanden

Dato : 01-12-04 18:49

Brug ALLE værktøjer du finder på www.arlet.dk
Det er en gudeside.

Og så læs lige den her også selv om det er lidt uden for tråden: www.thebestpageintheuniverse.com

Kommentar
Fra : jazz22

Dato : 01-12-04 19:03

nu har jeg så kørt ad-aware og der er dukket nogle forskellige filer op hvilke skal jeg slette... der er f.eks nogle som hedder regkey

Kommentar
Fra : jazz22

Dato : 01-12-04 19:04

Jeg har windows 98.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 01-12-04 19:23

Du skal slette hvad ad aware finder,men i dagen dk er det ikke nok med et spy -adware pogram
Gå ind på www.spywarefri.dk eller www.arlet.dk og gå frem efter deres anvisninger ,sen til slut endelig en hijack liste enten her eller til spywarefri

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-12-04 19:32

Hejsa

Du kunne jo også prøve at køre en tur med stinger

Den kan hentes her

http://vil.nai.com/vil/stinger/

Prøv også lige denne her

Dette er et program som finder og fjerner spyware, du skal ikke gemme programmet men blot åbne det. Så kører det en hurtig scanning af din computer.

OBS
Du skal lige huske at deaktiverer din systemgendannelse først

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : jazz22

Dato : 01-12-04 19:39

og hvordan gør jeg så det altså deaktiverer min systemgendannelse...

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-12-04 19:43

Hejsa igen

Det gør du på følgende måde

Højreklik på denne computer-vælg egenskaber-vælg fanen systemgendannelse-her sætter du et flueben i deaktiver systemgendannelse på alle drev.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-12-04 01:00

For lige at vende tilbage til det link, så er det muligt at kombinere to link, sådan at når man klikker på den synlige del, så aktivere den et helt andet link.
Det er sikkert for at logge svage sjæle til at hente spy ufrivilligt.

Jeg har set denne funktion brugt flere steder, og mener også at have denne opskrift liggende.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 02-12-04 13:50

du har ikke systemgendannelse på Windows 98.... prøv og hent spy sweeper.... www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-12-04 16:37

Hejsa igen jazz22

Jeg have ikke læst at du kører med win98
Så glem alt om det jeg skrev om systemgendannelse
men de programmer jeg nævner kan du rolig køre.

Du kunne måske også lige prøve dette lille tip.

Fjern pornoside og anden side fra startside

Blev din startside bemægtiget af en pornoside eller en anden side, helt uden dit samtykke? I mange tilfælde kan den fjernes på denne nemme måde:

Start > Kør
Ud for åbn skriver du regedit
Klik på + ud for HKEY_CURRENT_USER
Klik på + ud for Software
Klik på + ud for Microsoft
Klik på + ud for Internet Exploror
Klik på + ud for Main
Find filen Start Page i vinduet tilhøjre og dobbeltklik på den
Under Værdidata finder du den pornoadresse eller side du har nu
Marker denne URL og skriv din nye startsides URL, f.eks. http://ww ....
Klik på OK og luk vinduet.

Mvh
Brian