/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
alternativt batteri til nokia 3300
Fra : kmthorup
Vist : 444 gange
200 point
Dato : 01-12-04 14:05

Jeg har en nokia 3300 som er født med et BLD-3 batteri (550 mAh).
jeg har 2 spm:
hvor sidder lade-automatikken i en mobiltelefon-lader-batteri-sammenhæng?
selve net-delen spytter bare strøm ud, så er det telefonen som "måler" eller
simpelthen "tæller" hvormeget strøm der blir hældt på batteriet, eller er det batteriet selv?
F eks en 3310 kan jo både lade, og bruge, ni-mh såvel som li-ion batterier,
oven i købet med forskellig kapacitet!...
2. spm (og nu kommer vi til den praktiske del)
hvis jeg monterer et 3310-batteri (li-ion) 900 mAh, i den (3300-en), og batteriets egen elektronik
følger med, vil det så blive opladet sv.t. 550 eller 900 mAh?
(og jo, jeg kan godt få plads til det med lidt krumspring...)
på forhånd tak.
Kasper

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-12-04 16:15

er du sikker på det ikke er et 750mA??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-12-04 16:16

720mA

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-12-04 16:22

nokia anbefaler et batterri Batteri BLD-3 Li-Ion 720 mAh-batteriet (og som telefonen er født med pr. dag dato i følge nokia)
ville ikke anbefale at komme andet batterri i ind det der deregnet til 3300 (de fleste batterrier er kredsløbsikret)

Kommentar
Fra : kmthorup

Dato : 01-12-04 16:22

måske... der står intet om det på batteriet, men div. forhandlere sælger alt fra 550-780 mAh (jeg har lige checket)
men det ændrer egentlig ikke på de oprindelige spørgsmål.