/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bærbar - forlænget batteri
Fra : alkyrix
Vist : 299 gange
50 point
Dato : 30-11-04 22:48

Hej.

Hmm, har været så dum at jeg har købt en bærbar uden en m-processor,
så jeg sidder her med en normal processor i min bærbar også er problemet at den ikke kan holde størm hele dagen mens jeg er i skole..
så jeg har hørt at der findes programmer der drosler min computer ned, så den ikke bruger så meget størm på unødvendige ting, til når jeg er i skole..så har jeg jo bare brug for word og lidt internet..
Så håber der er nogle derude der kender sådan et program?..

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 30-11-04 23:00

hmm, måske, men alle de bærbare i min klasse sidder næsten altid med lader sat til, bærbare batterier sux generelt.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 25 point
Dato : 30-11-04 23:12

Selv med Mobile CPU får du problemer fordi der er sat så mange ting i de bærbare der kræver strøm.
Deaktiver alle unødvendige programmer der starter op med Windows hvilket du kan gøre i msconfig som åbnes ved at skrive msconfig i Kør. Opstartsnøglerne ligger under fanebladet start.
Når du arbejder offline kqan du også deaktivere firewall og antivirus og sæt så skærmen til at slukke når du holder en pause. Undgå billeder på skrivebord og pauseskærme.
Køb et ekstra batteri.

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 30-11-04 23:24

hmmm ja det er selvfølgelig rigtigt nok det hele..har prøvet..syns bare der burde findes et program der kan køre processor osv. ned så den ikke bruger så meget strøm..findes det ik?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-11-04 23:46

Der findes nogle programmer der skal holde temperaturen nede og det e rmuligt, at de også sparer på aktiviteten
Du kan finde den slags tools her: http://www.liaokai.com/softw_en/cputool.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-12-04 00:03

Du bruger da ikke word og internet 6 - 7 timer om dagen på skolen? Har ikke hørt om en bærbar der kan køre over 3 timer for fuld blus endnu!

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 01-12-04 00:12

nej nej..men bare den kunne holde en time eller noget længere..det ku være sejt..

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 01-12-04 00:14

kan den ikke engang det, så er batteriet sq defekt.

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 01-12-04 00:16

haha..nej nej..mente en time længere.....men den døjer med at holde sig under 2-2,5 time...så det er lige ok til en lektion..men så hellere ikke mere..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-12-04 00:16

Hvis den ikke kan holde en time med fuldt opladet batteri, så er der noget galt! Hvertilfald hvis du kun bruger den til words og internet! Hvad er det for en bærbar?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 01-12-04 00:19

hmm, hos os er en lektion = 45 min, jeg vil hade at ha 9 lektioner på din skole hvis 1 lektion = 2-2.5 timer

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 01-12-04 00:23

det er en acer travel 240 ... haha..45 min er ingenting...vent til at du kommer på uni..så er det hårde sager..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-12-04 00:27

2.5 timer lyder mere rimeligt med en bærbar!! Tja! Køb et extra batteri eller ha et strømstik indenfor rækkevidde! Eller sov indimellem og luk den bærbare samtidigt Ham dimsen kan vel ikke snakke i 2.5 timer?

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 01-12-04 00:30

haha..jo du kan satme tro sådan nogle de kan snakke..tror de kan lide lyden af deres egen stemme..
...tjaa..det er bare træls at lede efter et stik hele tiden og batterierne er sq dyre..

håbede bare man ku gøre det på den anden måde..det ku da være sejt..man har jo ik bruge for så meget kraft når man bare skal bruge word i nogle timer...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-12-04 00:32

Jeg ved det godt Men du behøver vel ikke ha en bærbar med for at lave nogle notater?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-12-04 00:34

Stakkels professor dims der skal høre på 2000 klikkende bærbare tastaturer!

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 01-12-04 00:34

jo det er sq da nemmest..specielt hvis man skal sidde og tage notater for vildt i 2 timer..

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 01-12-04 00:35

haha..det er faktisk ikke så slemt med alle de klikkende tasteturer..han har sq også selv en han står og bruger til diasshows..såå deet

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-12-04 00:40

Så er der ikke andet en strømudtag eller extra batteri tilbage, med mindre du medbringer en båndoptager og bruger tid på at lave noter bagefter! Så kan du jo osse gå ud i solen eller jagte piger mens båndoptageren snurrer!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-12-04 00:41

2.5 times forelæsning!! Min bare!! Har i ikke et studenterråd?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-12-04 00:44

Det er veldokumenteret fakta at man ikke kan koncentrere sig mere end højst 50 minutter!

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 01-12-04 00:51

ha ha ja det med de 50min ved jeg nu ikke...for mig er det bare 10 min...eller indtil pigerne kommer ind i rummet...hmm

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 01-12-04 16:21

Så der er altså ikke et program der kan forlænge batteri tiden, eller hva´?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 01-12-04 16:25

så ville det være indbygget, desværre, endnu en ting der sux ved bærbare, faktisk er "bærbar" det eneste positive ved en bærbar

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 01-12-04 17:24

hmm..syns bare det lyder underligt...
fordi min roommate kører Linux..han påstår at sådan noget er indbygget i hans kernel (eller hva nu der hedder)
..så det må sq da også findes til windows..

Godkendelse af svar
Fra : alkyrix

Dato : 27-01-06 18:02

må heller lukke det her gamle spørgsmål - har alligevel købt en ny bærbar