/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min computer et stort kaos!
Fra : matiasmatias
Vist : 335 gange
220 point
Dato : 29-11-04 23:18

<Skal ha hjælp med min computer, skynder mig ast skrive før den går ud! :/

- Skærmen slukker bare, og så er der intet at stille op! - Lige nu er min værktøjslinie lilla, og alt er mærkeligt!! - Har kørt computerens "recovery" cd'er, men det hjælper ikke!! - Jeg har oså lige kørt et program ved navn "regclean" der skulle finde fejl, og fjerne dem, den fandt mange, selv om jeg lige har slettet hele harddisken, og inst. windows igen.. - jeg "fixede" problemerne, men hver gang jeg trykker tjk, skriver den der er 2 nye!? :(

- HVAD GØR JEG!?

Kommentar
Fra : matiasmatias

Dato : 29-11-04 23:32

Vil prøve at opdatere skærmdriveren.. hvorn gør jeg det!? - Den skriver det nok er årgsagen!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-11-04 23:56

Det den regcleaner finder er sikkert registreringer af ting du har foretaget på computeren og du skal være varsom med at bruge regcleaner på en computer der er fejl på for den kan finde på at kassere noget der skal bruges.
Prøv at fjerne skærmkortdriveren i Enhedshåndtering. Hvis du skal have nærmer forklaring må du skrive hvilken Windows du anvender.
Når driveren er fjernet vil kortet køre med standard VGA indstilling hvor farverne er grumsede og billedet meget stort. Det skulle være fejlfrit og hvis det fungerer kan du installere en ny driver som du forhåbentlig har.
Lidt mere om hvad og hvor ville hjælpe.

Kommentar
Fra : silverfoxdk

Dato : 29-11-04 23:57

som det lyder skal du nok bruge en format c: og genistallere hele skramlet ellr du kan forsøge at slå *gendannelser fra* og bygge den op derfra kontrolpanel/system/systemgendannelse>deaktivere og derefter starte op i fejlsikret tilstand for at se om du kan rep. den derfra.Du skriver intet omkring hvad pc det er men en *recovery" cd lyder som compaq og der skal du ind på deres hjemmeside for at hente driverene, eller forsøg med http://www.driverguide.com hvis du ved hvad skærmkort der er i den.
Regclean er både godt og ondt i din situation, hvor der er fejl på pc'en kan den nemt finde på at slette noget som den ikke skal slette, se om du kan få fat i et prg. som hedder *registry compressor* som pakker det hele samme og gemmer det til senere brug.
God fornøjelse
Silverfoxdk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-11-04 00:10

BjarneD ...... tror du har læst fejl - der blev omtalt regclean ( som er microsoft´s ) - og du taler om regcleaner - der er f***** til forskel

matiasmatias ...undskyld jeg lige brugte din tråd her -

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-11-04 00:19

miritdk, når jeg skriver det med småt er det typen af program jeg hentyder til og hvis det er MS udgaven er den nærmest værdiløs, men det er stadig noget der skal bruges med omtanke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-11-04 00:29

BjarneD - ja var jo lige det - jeg bruger regcleaner men har oplevet af folk faktisk af vanvare kommer til at slette ALT !!!
ms udgaven synes jeg egentlig ikke kan bruges til ret meget heller - fyld !!!!

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 30-11-04 13:17

Opdater din skærm driver se mere under enhedshåndtering.

Derefter scanner du for en sikkerheds skyld for spyware og virus.

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe ( må kun bruges på 2000 og xp )
http://www.pandasoftware.com/activescan/activescan.asp?Language=2&Country=63&Partner=1&Ref=EN-PR-AS-107