/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
Indsætte data vha form
Fra : srv
Vist : 484 gange
40 point
Dato : 06-08-02 23:42

Jeg har en form som skal sende navn & telefonnr. ind i min mysql-server i min database "mytab" (er lidt newbie indenfor php/mysql - har tidligere brugt asp)

Siden, der opretter:

<? // Databaseforbindelse
$database = mysql_connect("Localhost"),"user","pw");
mysql_select_db("mytab",$database);
INSERT INTO mytab ("Navn", "Tlf") values ('" & request.form("Navn") & "', '" & request.form("Tlf") & "')"
?>

Der skal i øvrigt det på som svarer til response.redirect så man bliver sendt tilbage til form-siden...

Takker for alle svar ;)

/srv

Accepteret svar
Fra : kaasgaard

Modtaget 50 point
Dato : 06-08-02 23:57

Hep,

Den måde jeg plejer at gøre det på er ved hjælp af HTTP_POSTVARS. Hvis du i din form har givet et felt navnet (ved hjælp af <input name="mitnavn" type=...>) Kan du finde feltet som $HTTP_POSTVARS["mitnavn"].

En af måderne du indsætter på er:
$query= "INSERT INTO mytab('navn', 'tlf') VALUES ('".4HTTP_POSTVARS["navn"]."', '".$HTTP_POSTVARS["tlf"]."')";
$result = mysql_query($query);

Til at komme tilbage til svarsiden kan du bruge kommandoen 'header': header("Location: ". $HTTP_REFERER);

Håber det hjælper.

// Martin

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 06-08-02 23:59

Hep,

glemte helt at sige:

Prøve at sætte kommandoen 'phpinfo();' in på en af dine sider. Så får du en liste over system variable mm.

Og.... Du kan ikke bruge header kommandoen efter du har sendt html ud på en side (eller det _kan_ du godt, men det er lidt af omveje og ikke anbefalelsesværdigt :)

// Martin

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 07-08-02 00:02

Hep,

Prøv desuden at checke dk.php.net der er dokumentation af det hele :)

Desuden kan du finde gode artikler mm. på www.devshed.com

// Martin