/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
hvad gør man ved forkert "før" og "efter~
Fra : kaptajnkaber
Vist : 657 gange
100 point
Dato : 29-11-04 17:09

Hej!

Jeg vil købe en DVD brænder og har set den hos Multimedia World for 500 kr. Det er billigere end hvor jeg ellers kan får den.

Problemet er bare at de i deres annonce (i metroXpress) skriver, at man sparer 100 kr. ved at købe den for 499,-, men på deres hjemmeside, hvor tilbuddet ikke er noteret, står den faste pris til at være 549,-.

Der var en del debat om dette for nogen tid siden, men jeg kan ikke huske hvad det endte med... Burde jeg ikke kunne få den for 449,- når de skriver jeg sparer 100 kr?

Kom gerne med links så jeg kan printe noget og tage med.

Vh KK

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-11-04 17:13

i følge købeloven er det ikke er det i strid med markedføringsloven
men ville sige at der er nogle databutikker der har 2 priser 1 i butikken og 1 på nettet(kun onlinesalgs pris)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-11-04 17:16

men det vil ikke være første gang af Multimedia World køre efter deres egne regler

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 29-11-04 17:27

hehe...

men hvis jeg får oplyst 549,- som normal pris i butikken, har jeg så ikk ret til den ekstra 50'er?

Ikk fordi det gør specielt meget, det er bare pisse irriterende at blive snydt. Når man lige tror der er et godt tilbud og så er det ikk en skid billigere end normalt.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 29-11-04 19:30

Førpris er den vejledende pris som opgives af grossist/importør/fabrikant.
Dog er det sjældent at en vare sælges til vejledende pris.
Læg i øvrigt mærke til de 3 salgsformer.
Bulk.............. kun med drivere
Retail.............. med drivere og lidt programmer
nogle varer sælges også sådan:
In á box ............med drivere og lidt flere programmer

Godkendelse af svar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 30-11-04 06:59

Hmm, synes bare det er lidt at røvrende folk... Men der er nok ikk så meget at gøre. Tak for svarene

Vh KK