/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
lokalnet mellem 2 pc
Fra : fnidder2
Vist : 454 gange
200 point
Dato : 28-11-04 19:31

Jeg har 2 PC'ere, der begge kører XP de er forbundet til internettet via en switch, men de kan ikke finde hinanden når jeg laver lokal net, eller prøver på det med guiden.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-11-04 19:36

Er de medlem af samme arbejdsgruppe.
Har du tilladt deling af filer (h-klik på en mappe - har du nu mulighedeh for deling)

Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 28-11-04 19:38

ja det er samme gruppe, og mapperne er delt men når jeg trykker på se alle computere i gruppen kommer der kun den jeg sidder ved frem

Kommentar
Fra : return

Dato : 28-11-04 19:38
Kommentar
Fra : return

Dato : 28-11-04 19:39
Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 28-11-04 19:46

jo tak for linksene, men jeg har prøvet både at oprette mig på begge pcere som bruger og alt det andet, men jeg kan ikke se den anden pc på nettet hvilken adresse skal jeg pinge den på (jeg har sat internettet op med automatisk IP)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-11-04 19:57

Prøv at installere protokollen ( i Egenskaber for netværksforbindelse) NW Link Netbios(ipx/spx) på begge maskiner og deaktiver samtidig (i Avanceret under egenskaber for TCP/IP - Wins) Netbios over TCP/IP
Du skal så have kørt netværksguiden korrekt for at aktivere den installerede deling af filer og mapper.

Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 28-11-04 20:01

hvordan påvirker deaktiveret netbios over TCP/IP min internet forbindelse

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-11-04 20:04

Det gør den sikrere medens NW Link protokollen er mere sikker i sig selv da den kun anvendes til det interne netværk mens du anvender TCP/IP til Internetnet og der behøver du ikke netbios.

Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 28-11-04 20:07

hvordan installerer jeg de protokol jeg kan ikke finde den i Egenskaber for netværksforbindelse

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 28-11-04 20:15

Dette link fortæller det hurtigere end jeg: http://www.wintip.dk/win32/guides/net/xp/xp.htm

Godkendelse af svar
Fra : fnidder2

Dato : 28-11-04 21:11

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : Daniel.P

Dato : 07-02-05 13:32

Har pegge dine pc´r en ipx protokol ? det kan være fejlen.. :

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-05 14:09

Daniel.P>> Du er tilsyneladende ny på Kandu så du kender åbenbart ikke konceptet, men når et spørgsmål har et accepteret svar er det oftest fordi der er fundet en løsning og desuden er din kommentar kryptisk.
Begge PC'er skal have en IPX/SPX for, at kunne anvende disse til at kommunikere med hinanden for det er jo det der er ideen med protokoller, at give netkortene et sprog de kan tale sammen på, og når TCP/IP protokollen ofte ikke er tilstrækkeligt, så er det ikke et spørgsmål om sprog, men om at protokollen kan have (det virker jo nogle gange) problemer med at styre både WAN og LAN netværk på en gang og så er der jo lige den fordel at IPX/SPX kun kan anvendes til LAN og derfor er sikrere, at anvende da netbios i IPX/SPX ikke kan nås igennem WAN i modsætning til netbios over TCP/IP. Sikrere, selvfølgelig forudsat at netbios over TCP/IP deaktiveres ved installation af IPX/SPX hvilket kun sker automatisk på Windows 98 når man der aktiverer netbios.