/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Hjælp et barn i u-landet
Fra : Trinethk
Vist : 609 gange
100 point
Dato : 26-11-04 17:07

der er nogle menesker der har et barn i u-landet som de sender penge til, sådan så barnet kan få en uddandelse osv.
Af og til bliver der sendt billeder hjem til betaleren af det pågældende barn.
Og man får lov til at følge dens opvækste osv.

Hvilken organitation skal man tilmelde sig for at få et sådan barn ?
Og er der nogle der har erfarin med det ?
Hvad koster det og sådan ?

Accepteret svar
Fra : samson04

Modtaget 110 point
Dato : 26-11-04 17:35

Hej

Det er formentlig sådan noget som: SOS Børnebyer du tænker på dit bidrag skal min. være 150,- om måneden, hvis du vil støtte en børneby, eller 200 om måneden hvis du vil støtte et specifikt barn. Som regel er man dog flere der betaler til samme barn. Hvis du vælger den sidste får du billeder af barnet. Må med skam i stemmen sige, at jeg ikke selv er medlem, men 2 i min nære familie har støttet SOS i 3-4 år.

www.sos-borneby.dk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-11-04 17:55

Red Barnet er en anden mulighed.
Og jeg mener at Røde Kors også har sådanne tilbud.
mvh dova

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 26-11-04 18:03

AArrrhhh 200 kr. det er lige i overkanten.
Kan man ikke få nogle på tilbud ?
Jeg er villig til at tage en med handicaps hvis det kan hjælpe.
Dre er vel næppe noget der hedder ophørs-udsalg ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-11-04 18:09

Der er jo også Børne-fonden og Amnesty International

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Trinethk

Dato : 26-11-04 19:23

Tak for svaret samson04.