/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Familieforum
Fra : Better_Performance
Vist : 560 gange
29 point
Dato : 26-11-04 10:55

Min familie er spredt over hele landet og en del i udlandet.

Jeg har tænkt mig at oprette et sted på nettet hvor vi kan orientere hinanden om vores liv og familie, sætte billeder og kommunikere internt, eventuelt en masse andet.

Mon der findes et færdigt "produkt" ?

Jeg ved der findes Groupcare og lignende, men je ghar et domæne, mangler bare indhold

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-11-04 12:23

kan du ikke holde hjemmesiden således at i alle har adgang ??? Det er der mange der gør - og så kan instant message jo fremme kommunikationen oven i

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-11-04 12:35

I første omgang handler det om at lave noget der er brugervenligt og hvor vi hver især har adgang ti lat redigere vores del, men selvfølgelig ikke de andres, kommunikation skal foregå ved email eller forum med diskussionstråde, da vi næppe vil være online samtidig

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 26-11-04 14:23

Du kan jo udnævne dig selv til "Top administrator", og herefter give alle "medlemmerne" en begrænset adgang til netop deres sider ved hjælp af "Brugernavn" og "Kodeord".
/PG

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-11-04 15:02

Det er muligt det kan lade sig gøre på den måde, men det skal jo sættes op og designes, programmeres og hvad ved jeg, derfor er spørgsmålet om der findes en færdig pakke lige ti lat uploade og rette til

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 26-11-04 23:02

prøv at kigge lidt på http://www.typo3.org der er færdige skabeloner så du næmt kan tilrette sider samt kan du give brugerne hver deres side som de frit kan tilrette (ikke designet det er forebeholdt admin) og der findes et hav af moduler som frit kan hentes og installeres
men det kræver lidt tid at sætte sig lidt ind i hvordan programmet virker det tog mig et par timer at sætte mig ind idet
når du er dus med programmet kan du lave en komplet hjemmeside med undersider iløbet af en halv dags tid

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-11-04 23:56

poul_from

Det så spændende ud, men stiller desværre større krav end min udbyder (B-One) kan leve op til

Kommentar
Fra : skynet2005

Dato : 28-12-04 17:24

Hej Better_Performance

jeg har måske en ide okey

du kan lave en login på din Hp og så gi dem Brugernavn og Kodeord så når du har lavet login kan du måske bruge PHPBB eller Invision Power Board så er det jo kun dem der kan se forumet ik

http://www.phpbb.com

Kommentar
Fra : skynet2005

Dato : 28-12-04 17:27
Kommentar
Fra : skynet2005

Dato : 28-12-04 17:28

det skal virke jeg har B-one som udbyder og har prøvet dem

Kommentar
Fra : jeppebundsgaard

Dato : 30-12-04 17:01

Hej Better_Performance
Du kan også kigge på mit CMS SmartSite Publisher - det kan alt du beder om og virker på b-one. se her: www.smartsitepublisher.dk
Mvh
Jeppe

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 03-01-05 20:35

Du kan med fordel benytte phpbb som Skynet2005 omtaler. Jeg benytter det selv med en dansk sprogpakke, og det virker fortrinligt hos min udbyder, som også er B-one, der har de features der kræves.

Der findes et dansk forum og supportsted på http://www.phpbb2.dk/ hvor der er masser af eksperthjælp at hente. Ligeledes kan du her http://www.phpbb2.dk/forum/viewtopic.php?t=3 læse en gennemgang af hvordan du får det sat op. Jeg benyttede mig selv af den hjælp for kort tid siden, og jeg var oppe og køre uden problemer i løbet af 10 minuter

Venlige hilsner
Andersen