/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
16-bit windows-undersystemet
Fra : frederikshavn
Vist : 316 gange
50 point
Dato : 25-11-04 19:16

jeg har købt et spil til mit barn som er kompatibelt til win 95/98,og xp,men når jeg vil insta.det får jeg flg.besked:c:\windows\system32\autoexec.nt.systemfilen er ikke egnet til at køre ms-dos og microsoft windows programmer.
kører med win xp pro sp2

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-11-04 19:24

Kopier filen autoexec.nt fra C:\windows\repair over i C:\windows\system32 mappen. Sig ja til at overskrive!

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 60 point
Dato : 25-11-04 19:42

Hejsa

Der er det sidste stykke til blevet stillet en del spørgsmål, herinde at folk ikke kan køre og installerer ældre programmer efter installation ad SP2

Der er nogenlunde denne besked som fremkommer

"C:\windows\system32\autoexec.NT. systemfilen er ikke egnet til at køre MS-DOS og microsoft Windows programmer".

åbn windows stifinder, gå til c:\windows\repair
her ligger filen autoexec.nt højreklik på denne og vælg kopier
gå til mappen c:\windows\system32 og sæt filen ind her.

hvis du ikke kan se mappen repair
skal du klikke oppe på funktioner -vis - og sæt hak ved "vis skjulte filer og mapper

kan du ikke finde filen i c:\windows\repair
så se her
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324767

og her
http://www.kandu.dk/dk/spg/53164

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 25-11-04 20:34

Tak for svaret dk.på mine og mit barns vegne,1000tak for hjælpen