/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
.exe til vb
Fra : Martin_Lo
Vist : 456 gange
220 point
Dato : 25-11-04 10:49

Hej. Jeg ville høre om det var muligt og komme fra en .exe fil som er lavet i visual basic og ind til selve programmeringen af programmet. Jeg har nemlig en .exe fil som jeg vil redigere, men jeg er kommet til at slette frm'ene og alle de andre filer.

Hilsen Martin

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 25-11-04 11:34

Hej Martin.

Så er du på den! Jeg kan med hundrede procents sikkerhed fortælle dig at det ikke er muligt at gå tilbage fra en .exe fil til sourcekoden.

Dermed ikke være sagt at det er ikke er muligt at cracke en .exe fil - men så skal du være god til at læse/forstå maskinkode.

Desværre.

Michael Christoffersen
www.cadmageren.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-04 11:43
Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 25-11-04 11:57

Som sagt, så er det muligt at cracke en hvilken som helt exe fil, hvis man bare er tålmodig nok - men det bliver aldrig direkte til VB forms og bas moduler.

Michael

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 25-11-04 12:01

Mht til VisualUML, så er dette er dette et værktøj til at tegne UML diagrammer, og generere kodeskelet i vb.net.

"Generate to & reverse-engineer from directory/sub-directory structures
corresponding to package/namespace structure for classes."

Dette betyder at programmet udfra en eksisterende vb source kode kan lave det tilhørende UML diagram.

/Michael

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-04 12:08

Jeg kender kun reverse engineering fra C++ og det er da rigtigt at der er sket en hvis 'name-mangling' således at klasse-, parameter-., pointernavne osv... er blevet ændret til en default med fortløbende numerering, men med tålmod, som CADmageren skriver, er det da muligt.

...og var det ikke dét der blev spurgt om ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-04 12:11

CADmageren ->

Citat
"Generate to & reverse-engineer from directory/sub-directory structures
corresponding to package/namespace structure for classes."

to ...& ...from = begge veje

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 25-11-04 12:31

No no my friend...

Det kræver stadig at han har source koden i (.frm, .bas....)
Visual UML kan ikke lave et komplet klasse diagram udfra en compiled exe.

To "UML diagram" from "VB Source"
To "VB Source" from "UML diagram"

Uanset denne sjove teoretiske disputs, så tror jeg helt klart at Martin bør bruge krudtet på at lave projektet forfra

/ Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-04 12:45

Ok. Jeg bøjer mig for sagkundskaben

...modvilligt !

Mht. til sidste bemærkning : Du har så evig ret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 25-11-04 13:30

LOL

Accepteret svar
Fra : Phylock

Modtaget 220 point
Dato : 16-12-04 12:09

du kan tilnærmelsesvis rekonstruere vb koden igen hved hjælp af NuMega SmartCheck 6.2 .. men det kommer til at tage tid og konsentration

Det er en run time debugger
http://secrecy.ayinfo.ha.cn/soft/36.htm <-- ikke så læslig men du kan downloade ved den grønne pil

mvh
Phylock`

Godkendelse af svar
Fra : Martin_Lo

Dato : 18-12-04 14:42

Tak for svaret Phylock.