/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Post-it vs ASP?
Fra : taliskoko
Vist : 569 gange
170 point
Dato : 24-11-04 22:12

Hey.

Jeg har fundet denne sjove post-it som dukker op når man komme ind på en given hjemmeside.
Men problemet er, at den ikke virker på webhotel uden ASP. (eks. wannafind.dk) Men den virker godt på B-one.dk med ASP.

Er der en der kan læse koden og se om den kan laves, så den kan bruges på alle webhoteller.
Er det ASP der er sagens kerne, sidden den kun virker på nogen webhoteller.?

http://javascriptkit.com/script/script2/postit.shtml

mvh
Taliskoko

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-04 22:37

Jeg kan nu ikke se nogen ASP kode der ?

Hvis det var ASP der var problemet ville jeg have foreslået fælgende :

Konverter koden til PHP :

1.) http://asp2php.naken.cc/
2.) http://www.linuxgazette.com/node/view/8883

...men det er nok nogen andre restriktioner der er tale om. Mange hoteller tillader ikke tunge serverside ting som chat og nogen f.eks. frac.dk og fortunecity.com tillader ikke visse javascripts og visse filtyper : *.mpeg, *.avi, *.wmv, mp3 osv...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-04 22:40

Ps. prøv at læse EULA'en for det omtalte webhotel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 24-11-04 22:41

jeg kan ikke se noget problem dette javascript
jeg ha lavet en ganske almindelig html fil kørt den lokalt på min computer og der kører den da fint
her er html filen kopier denne kode og gem den som etellerandetnavn.html
og kør den på din computer
Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
<title>Untitled</title>
<style>
<!--

/*Post-it note script- by javascriptkit.com
Visit JavaScript Kit (http://javascriptkit.com) for script
Credit must stay intact for use*/

#postit{
position:absolute;
width:250;
padding:5px;
background-color:lightyellow;
border:1px solid black;
visibility:hidden;
z-index:100;
cursor:hand;
}

-->
</style>
</head>
<body>
<div id="postit" style="left:150px;top:150px">
<div align="right"><b><a href="javascript:closeit()">[Close It]</a></b></div>

<!--INSERT YOUR CONTENT HERE-->

<b>Reminder:</b><br>
<p><font size="2" face="Arial"><a href="http://freewarejava.com" target="_new">Looking for
free Java applets?<br>
</a>Be sure to check out our sister site Freewarejava.com</font></p>
<p><font size="2" face="Arial"><a href="http://www.dynamicdrive.com" target="_new">Looking for
more scripts?<br>
</a>Visit our partner Dynamic Drive for free, original DHTML scripts and
components.</font></p>

<!--END YOUR CONTENT HERE-->

</div>

<script>

//Post-it only once per browser session? (0=no, 1=yes)
//Specifying 0 will cause postit to display every time page is loaded
var once_per_browser=0

///No need to edit beyond here///

var ns4=document.layers
var ie4=document.all
var ns6=document.getElementById&&!document.all

if (ns4)
crossobj=document.layers.postit
else if (ie4||ns6)
crossobj=ns6? document.getElementById("postit") : document.all.postit

function closeit(){
if (ie4||ns6)
crossobj.style.visibility="hidden"
else if (ns4)
crossobj.visibility="hide"
}

function get_cookie(Name) {
var search = Name + "="
var returnvalue = "";
if (document.cookie.length > 0) {
offset = document.cookie.indexOf(search)
if (offset != -1) { // if cookie exists
offset += search.length
// set index of beginning of value
end = document.cookie.indexOf(";", offset);
// set index of end of cookie value
if (end == -1)
end = document.cookie.length;
returnvalue=unescape(document.cookie.substring(offset, end))
}
return returnvalue;
}

function showornot(){
if (get_cookie('postdisplay')==''){
showit()
document.cookie="postdisplay=yes"
}

function showit(){
if (ie4||ns6)
crossobj.style.visibility="visible"
else if (ns4)
crossobj.visibility="show"
}

if (once_per_browser)
showornot()
else
showit()

</script>

<script language="JavaScript1.2">

//drag drop function for ie4+ and NS6////
/////////////////////////////////

function drag_drop(e){
if (ie4&&dragapproved){
crossobj.style.left=tempx+event.clientX-offsetx
crossobj.style.top=tempy+event.clientY-offsety
return false
}
else if (ns6&&dragapproved){
crossobj.style.left=tempx+e.clientX-offsetx
crossobj.style.top=tempy+e.clientY-offsety
return false
}

function initializedrag(e){
if (ie4&&event.srcElement.id=="postit"||ns6&&e.target.id=="postit"){
offsetx=ie4? event.clientX : e.clientX
offsety=ie4? event.clientY : e.clientY

tempx=parseInt(crossobj.style.left)
tempy=parseInt(crossobj.style.top)

dragapproved=true
document.onmousemove=drag_drop
}
document.onmousedown=initializedrag
document.onmouseup=new Function("dragapproved=false")

</script>
</body>
</html>

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-11-04 22:58

>molokyle, det er et java script, så langt så godt, men ASP'en var bare en idé, fordi jeg på det ene webhotel godt kan bruge scriptet, men det kan ikke på det andet. Og der er der så ASP på det ene og ikke på det andet. Og det er desværre, på det webhotel scriptet ikke virker på, den færdige side skal ligge.

>poul_from, jeg har heller ingen problemer med koden på det webhotel hvor der er ASP adgang til. Men på hotellet uden, virker koden ikke.
Og det er så dét, sagen er: Hvorfor virker den det ene sted og ikke det andet.? Molokyle har så måske svaret, men der må jeg lige grave noget mere.!!

Foreløbig tak til begge...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-04 23:11

Umiddelbart står der ikke noget i deres betingelser. Udover de forbeholder sig retten til at lukke scripts ned der belaster deres server, men her er der tale im SSI scripts i ASP, PHP, CGI osv. og de vil også kontakte sidens indehaver først. Der er også visse begrænsninger i trafikken og i mængden af filer til download.

Du kan jo altid spørge deres support om de har en forklaring.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-11-04 23:40

>Molokyle, jeg har efter jeres fine svar, skrevet til Wannafind support.

Jeg vender frygteligt tilbage...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-11-04 20:18

Okay... har fået svar tilbage fra Wannfind support:
Citat
Javascript er klient side afviklet så intet ekstra er nødvendigt herfra, men prøv evt. at installere Mozilla Firefox det er utroligt nemt at fejlfinde java script i.

Med venlig hilsen

--

Og jeg agter ikke at begynde med Mozilla, men er der derudover oven der har nogle ideer, set i lyset af citatet.??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-04 20:29

Du har fået en sludder for en sladder

De aner ikke hvad problemet er !!! Der er i hvert faldt ikke på klientsiden

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 170 point
Dato : 25-11-04 20:32

...problemer på klientsiden. ...skulle der have stået

Nej , det tror fa'en ..både du, jeg og poul_from har testet koden

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 27-11-04 00:52

Tak for svaret molokyle. Men jeg må indrømme, jeg har rodet med det og nu virker det. Men hvad og hvorfor, tja det forbliver et mysterie...