/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvem har erfaring med en bagemaskine?
Fra : bjerreso
Vist : 1704 gange
50 point
Dato : 24-11-04 16:07

Det ser smart ud med en bagemaskine. Den mixer og hæver selv, og brødet er færdigt til tiden. Men... det lyder næsten for godt til at være sandt. Hvad er fordele og ulemper? Rengøring? Hvad med hullet i bunden af det færdige brød efter omrøreren? Er en begrænsning på 800-900 gram en ulempe? Kommer der til at lugte i køkkenet, så man skal sætte den under emhætten og sørge for, at emhætten er tændt? Hvad skal man være særlig opmærksom på ved køb af bagemaskine? Hvilket mærke kan anbefales/frarådes? Bliver man træt af at bruge den efter nogen tid?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-11-04 16:29

En af mine kolleger har sådan en.
Han siger at den virker godt og er nemat gøre ren bagefter.
Den laver et brød til ham og konen om morgenen.

Kommentar
Fra : bjerreso

Dato : 24-11-04 16:41

Det var godt at høre, at din kollega er tilfreds. Men hvad med de øvrige spørgsmål, jeg har antydet? Kan du evt. prøve at spørge din kollega om det:
- Hullet
- Lugten
- Mærke

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-11-04 16:53

- jeg skal nok spørge ham om resten i morgen, hvis der ikke kommer en her som ved det.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-11-04 17:56

Hei,jeg bruker bagemaskinen ca en gang i uken,ingen problemer med lugten syns jeg,
hullet i bunden irriterede meg litt i begyndelsen men nu lægger jeg slet ikke mærke til det,
jeg vet ikke hvad mærke der er bedst men den jeg bruker "Bomann" fungerer helt fint,
Har brukt min i ca et år,
de 900gr er fint,bager bare litt tiere du,ha

Accepteret svar
Fra : henrikbrix

Modtaget 50 point
Dato : 25-12-04 11:19

Hej

Jeg har en billig model - kr. 299,- i Netto - og den virker faktisk perfekt. Jeg købte den for ca. 4 måneder siden. Jeg/vi bruger den 3-4 gange om ugen. Jeg vil her prøve at svare på alle dine spørgsmål.

Rengøring? Meget nemt - det er kun bageskålen, som skal rengøres men brødet slipper stor set altid nemt og ofte er det ikke nødvendigt at gøre andet end at fjerne den stump brød, som sidder om akslen til omrøreren. Ind i mellem fylder jeg bageskålen med vand (uden opvaskemiddel) og lader det står i 1/2 time.

Hvad med hullet i bunden af det færdige brød efter omrøreren? Betyder i praksis ingenting.

Er en begrænsning på 800-900 gram en ulempe? Tja - nogle gange kunne jeg godt ønske mig lidt større brød.

Kommer der til at lugte i køkkenet, så man skal sætte den under emhætten og sørge for, at emhætten er tændt? Nej, nej - det kommer til at DUFTE.

Hvad skal man være særlig opmærksom på ved køb af bagemaskine? Jeg har kun erfaring med denne ene og billige model og den er absolut fin. Hvis jeg skulle ønske noget, kunne jeg godt tænke mig, at den havde en beholder til ingredienser som den så kunne tilføre automatisk ved sidste æltning. Jeg kunne også godt bruge at kunne lave egne programmer (men det er nok fordi jeg er lidt computer-nørd).

Hvilket mærke kan anbefales/frarådes? Min idé-line er bestemt OK og vel nærmest en fund til 299,- Dog er jeg sikker på at man kan få nogle i en bedre og mere holdbar kvalitet.

Bliver man træt af at bruge den efter nogen tid? Jeg er bestemt ikke træt af den endnu. Slet íkke.

Det var svar på spørgsmålene. Så vil jeg lige knytte et par yderligere kommentarer til vidunderet. Faconen på brødet er den samme hver gang - og det er lidt ucharmerende.

Kommentar
Fra : bjerreso

Dato : 25-12-04 20:34

Til HenrikBrix: Tak for det udførlige svar. Det var godt at høre, at du - ligesom andre - kun har godt at sige om bagemaskiner. Så jeg tror, vi anskaffer en.

Godkendelse af svar
Fra : bjerreso

Dato : 25-12-04 20:37

Tak for svaret henrikbrix.

Kommentar
Fra : bo22

Dato : 26-02-05 22:31

Til Henrikbrix,
Jeg vil egentlig bare sige at det er muligt at få en bagemaskine der selv kan tilsætte nødder og bær, så ikke man selv skal gøre det. Det er en panasonic SD-253, men den koster mellem 1500-1700 kr.