/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL - Hvordan??
Fra : flipper89
Vist : 489 gange
70 point
Dato : 24-11-04 13:08

Hej jeg skal have TELE2 ADSL og tænkte hvad skal jeg bruge??? skal jeg bruge en router....?? hva det end er...
ellers andet extra-udstyr???
har tænkt på 512/ 512 kbits og har 2 computere med netkort.... og de er hurtige nok...

På forhånd TAK

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-11-04 13:11

Mit råd er køb hos Cybercity. De er billigere via deres kampagne tilbud.
Tele2 har heller ikke det bedste kundeservice ry.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-11-04 13:42

Cybercitys kampagne tilbud er "kun" på 128mbit i upload! Tele2 leverer ikke de 512, men fra 65% og opefter af de 512. alka

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-11-04 13:46

Jeg kører 2500/193 via Cybercity. Uden problemer... Og der er to maskiner på via swicth.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-11-04 15:43

Jeg havde tele2 og nåede aldrig op på den hastighed der var lovet mig. Har nu skiftet til cybercity og har den hastighed jeg betaler for.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 24-11-04 15:56

Ja du skal bruge en router for at dele forbindelsen mellem de to computere!

Jeg vil ikke belære dig om hvem du skal vælge af internet udbyder, da de alle sammen har fordele og ulemper...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-11-04 16:48

Hejsa!
måske du lige skal undersøge hos Tele2, hvis det er dem, du vil have, om de ikke sender det udstyr, du skal bruge. Det ved jeg, de gør hos cybercity...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-11-04 17:06

Jeg "lejer" routeren gennem Cybercity, så er man altid sikker på at få en ny hvis skidtet går i stykker. Og man kan få support ikke mindst.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-11-04 17:37

At leje en router, er at betale den mange gange i løbet af nogle få år.
Routere af et anstændig mærke kan købes for et sted mellem 300 og 400 kr,og så er den din!
Min første router kørte fint i ca 4 år, og den virker endnu, men blev udskiftet med en anden der have AP til min trådløse bærebare.
Hvis man behandler den normalt så holder den i mange år,men OK uheldet kan være ude, men så er der jo mindst 2 års garanti at løbe på.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-11-04 18:56

Lejer?? jeg låner af cybercity.. det er klart, at prisen herfor er inkluderet i mit almindelige abonnement, men her er cybercity jo billige
Det lækre ved denne lille ordning er jo, at går skidtet i stykker, sender de bare en ny.. Og sådan kan jeg li' det

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 24-11-04 22:49

Tele2 udlejer IKKE routere....

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-11-04 23:00

Lige præcis, Vaxen...

Kommentar
Fra : sypz

Dato : 12-12-04 15:43

Cybercity.... Drop tele2.. Det er bare et lille firma som helst vil tjene penge, men ikke yde dig en service...
Helt klart CyberCity....Der er du sikker på, at du har support hele tiden....
Bruger det selv og de skifter gerne en ruoter, hvis den lige ryger en tur...

Men det er op til dig selv... Bare husk, at pris og kvalitet hænger meget sammen...

Accepteret svar
Fra : 14u

Modtaget 70 point
Dato : 15-12-04 12:54

Hej til jer alle!
For lige at slå det fast, jeg har ikke nogen mening at pådutte nogle af Jer!

1. Hvem Du skal vælge som udbyder, synes Jeg er op til Dig selv, alle har en mening om alle, og sådan er det.

2. Om Du skal bruge/får det ene eller det andet, skal Du selvfølgelig få oplyst hos udbyderen, som SKAL afdække Dit behov som kunde, og hvis ikke udbyderen kan det, Ja, så er han ikke den Du skal bruge, for så har han jo IKKE "tid" til dig, og i jeres samarbejde er Du den vigtigest af jer to, det er jo Dig der bringer pengene på bordet.

3. Vedr. flere maskiner oplinket til internettet, så kan det også gøres med et ekstra netkort (kr. 50 - 75) i den ene af maskinerne, helst i den maskine som normalt er mest "på", da det kræver at den maskine er tændt for at den anden kan komme på internettet. En lidt billig løsning som er software afhængig, normalt er muligheden indbygget i OS'et.

Jeg er en smule handicapet og har selv et "lille" firma, med webhosting, webdesign, udvikling af software, samt IT-service for mindre firmaer, så hvis I lige har tid til en lille historie fra den virkelige computerverden, så læs bare her:

En af mine kunder, et firma på Frederiksberg, vi varetager alle Deres IT-opgaver, server hosing, webhosting, mailhosting samt hjemmeside, har i mange år haft en alm. opkopling via Teli...., undskyld ingen navne, et Telefonselskab, som oplyste min kunde om at det IKKE var muligt for Dem at levere ADSL til kundens adresse. Derfor efter flere samtaler med kunden, frem og tilbage i 5 år, valgte kunden nu efter vores forslag at flytte til TD.., undskyld ingen navne, da vi sammen blev enige om at kundens behov for DRIFTSIKKERHED var vigtiger end den lille besparelse der måske kunne findes. Med den udbyder som vi fandt bedst, mener vi også at driftsikkerheden er i orden, udfra det faktum, at hvis Deres linier går ned, Ja så går alle de andre som har lejet kabel igennem dem, jo også ned, og så kan det være lige meget om man har CyberCity, Tele2 eller hvem I her på siden har forslået.
I den periode på ca. 5 år som vores kunde havde "en anden" udbyder, var der meget tit problemer af den ene og anden slags, til sammenligning har vi selv brugt det samme firma som vores kunde nu bruger siden vi startede i 1992, og har ikke haft et eneste problem af udbyder mæssig art, en box har været stået af grundet varme, vist nok "vores egen" fejl, men det var ikke noget problem, "kom og hent en ny, med det samme, eller Du kan have den med posten imorgen", var beskeden, og det svar kunne vi godt leve med, uden at gøre det til en mediesag. Jeg må så dog hertil lige tilføje at de folk som diverse udbyder sender ud for at fortage opkobling og opsætning af udstyr, sometider nok kunne være lidt mere, ååårrrhhhh hva skal vi kalde det for???, "Oplyste, ja, OPLYSTE" om hvad det er De har med at gøre. Jeg har set eksempler på en installation tog 2 dage, 1. dag, ca. to timer, hvor man konstaterede "at det nok var bedst at komme igen næste dag", og 2. dagen, ca 8 timer, hvor man oplyste kunden om at de maskiner (alle P4/64-128Ram/12Gb. IBM300PL.), man havde var for langsomme til ADSL, og at man anbefalet kunden at investere i nye maskiner, samt at en af maskinerne slet ikke kunne komme på internettet da den kun havde 64Mb Ram, (det skal lige oplyses at det vi taler om her er et netværk som kørte uden problemer til dagligt og som "bare" skulle have ADSL adgang til internettet.). Ligeledes blev denne kunde oplyst om at OS'et, Win98 SE, ikke kunne bruges med ADSL og krævede et andet styresystem.

Se det var en lille historie, men desværre fra den virkelige verden.
En lille kommentar til "sypz", når Du skriver om Tele2 at "Det er bare et lille firma som helst vil tjene penge, men ikke yde dig en service...", så er det med lidt ironi, Ikk' og tryk på "lille" !, fordi alle firmaer vil/skal tjene penge, ellers er der jo ikke noget sted for de ansatte at komme og hente deres løn, og Tele2 gør det vidst ret "godt", når man ser på firmaets omsætning, altså af et "lille" firma at være. Når spøg til side, jeg fik luft, I fik en historie, og nu skal Jeg ud at tjene penge til firmaet, så jeg kan betale en masse i skat og afgifter.

Kommentar
Fra : sypz

Dato : 15-12-04 14:51

Nej tele2 er da bare en lille virksomhed...Taget i forhold til cybercity og andre....Men okay....Flot :P

Godkendelse af svar
Fra : flipper89

Dato : 03-03-05 16:58

Tak for SVARET 14u.