/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Henvisning til hjemmeside.
Fra : okjk
Vist : 2976 gange
100 point
Dato : 24-11-04 08:41

Hvordan kan man ( som fuldstændig novice ) få én hjemmeside til automatisk at "omstille" eller viderestille til en anden hjemmeside jeg har.
Problemet er at jeg er ved at oprette en hjemmeside i TDC sitecenter hvilket er det eneste jeg kan finde ud af - det er imidlertid en lang adresse - derfor ville jeg gerne kunne "viderestille" fra et andet domæne jeg har - men hvordan.
Skal lige nævnes at jeg ikke aner hvad HTML er, og er heller ikke interesset i at sætte mig ind i det.
Håber på svar.
jkjk

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 24-11-04 08:46

Øhh, hvis du ikke kan html giver det jo svært. Men her er den i Javascripts.

Du indsætter det imellem: <head>

Du kan bruge dette her:
<script>
window.setTimeout("window.navigate('profil.asp')", 20000);
</script>

20000 sættes så til det antal sek.
1000 = 1 sek.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 24-11-04 08:52

Hmmm - det er næsten sort tale for mig - head - script m.m. - men i første omgang lyder det som om at det godt kan lade sig gøre - så må jeg vel bare når siden engang er færdig finde en der er kvikkere til PC end jeg, og blive guidet.
jkjk

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 24-11-04 09:08

Kode
<html>
<head>
<title>viderestil</title>
<meta http-equiv="refresh" content="1;url=http://dmi.dk">
</head>
<body>
</body>
</html>

Denne kode viderestiller til DMI i løbet af 1 sek. Du kopiere denne kode og gemmer den som index.html. Retter http://dmi.dk til adressen på den side du vil omdirigere til og uploader index.html til dit TDC site. Hvordan du up-loader? http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_hjem_home_sup_3

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 24-11-04 09:36

Tak for svaret molokyle. Jeg bakser videre med min site, og vil så forsøge dit forslag.
Venlig hilsen. jkjk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-04 10:01

Jeg ser nu det fra dit nuværenede domæne og til sitecenter hos TDC du vil omdirigere. Så er det selvfølgelig dér du skal uploade siden index.html til og url= skal så sættes lig med din sitecenter adresse, men det finder du jo nok ud af.

...ellers følger jeg stadig med og så spørger du bare

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 24-11-04 18:57

Nå menææ - der er altså gået ged i den - det er ikke lykkedes at få det til at fungere - jeg har sikkert fået trykket på en forkert knab i kampens hede - så jeg ved ikke lige hvad jeg skal gribe til nu - det lød ellers så dejligt let - lige noget for mig Måske det var bedre at lave en hjemmeside i Frontpage - det er da tidligere lykkedes - den virkede bare så tiltalende den på TDC - så jeg er lidt i tænkeboks - tror også jeg er lidt farlig at slippe løs på tasterne )
jkjk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-04 19:15

Hvad er problemet ?

1.) Hvis du mærker den kode jeg har skrevet til dig af og kopiere den (ALT + c).

2.) Derefter åbner Notesblok (notepad.exe , lad være at bruge Word, Wordpad, Frontpage, Dreamweaver, Stones Webwriter eller anden editor, da du risikere der bliver lavet om på koden !!!) og så indsætter du koden (ALT + v).

3.) Nukan du nu gemme via Notesblok menuen : Filer->Gem som... skriv index.html.

4.) Når du har gemt så prøv via Stifinder at dobbelt klikke på index.html, der hvor du har gemt den. Du vil da se du bliver omstillet til DMI's hjemmeside.

5.) Nu prøver du igen at åbne filen med Notesblok.

6.) Du ændre http://dmi.dk til adressen på din TDC side og gemmer fra menuen Filer->Gem.

7.) Nu oploader du index.html til din side med det korte domænenavn.

Jeg har også en side hos TDC. For mig ville koden se således ud :

Kode
<html>
<head>
<title>viderestil</title>
<meta http-equiv="refresh" content="1;url=http://home20.inet.tele.dk/friheden">
</head>
<body>
</body>
</html>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-04 19:20

Hmm... der drillede kandu.dk og lavede om på koden : " target_blank"> skal IKKE stå der !!!

Hvis det er noget andet der er problemet, så skriv præcis hvad der går galt. Skriv evt. dine to URL'er ind her.

Vi finder ud af det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-04 19:22

UPS

" target="_blank"> ...var det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 24-11-04 20:34

Dette er den adresse jeg gerne ville anvende: http://www.mkjk.dk/
Dette er det sted hvor jeg forsøger at oprette min side : http://www.sitecenter.dk/coaching

Den første - den er gået i udu - efter mit fejlslagne forsøg.
Til - og med punkt 6 i din beskrivelse går det fint - men jeg er lidt på den med punkt 7 - jeg går ind i frontpage, men taster lidt i blinde - synes iøvrigt du er ret god til at "skære det ud i pap" - hvilket jeg også har brug for - lidt underligt at være så hjælpeløs - Men du siger forhåbentligt selv fra hvis det bliver for meget.
jkjk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-04 21:08

Problemet er at Frontpage ikke kan holde 'nalderne' væk fra koden. Nu der den således ud :

Kode
<p><a name="#572403"><span class="Overskrift5">&lt;html&gt;<br>
&lt;head&gt;<br>
&lt;title&gt;viderestil&lt;/title&gt;<br>
&lt;meta http-equiv=&quot;refresh&quot; content=&quot;1;url= http://www.sitecenter.dk/coaching&quot;&gt;<br>
&lt;/head&gt;<br>
&lt;body&gt;<br>
&lt;/body&gt;<br>
&lt;/html&gt;<br>
&nbsp;</span></a></p>

..hvilket jo, som du kan se, ikke er meningen

Du skal ikke bruge Frontpage til at uploade men enten din browser, hvis du bruger IE eller et dedikeret FTP program som f.eks. http://stud.fh-heilbronn.de/~jdebis/leechftp/downloads.html ..der er gratis og 100% fri for Spy-/adware eftersom det er testet og anbefalet af http://spywarefri.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 24-11-04 22:05

Nu er jeg ved at ha firkantede øjne - det vil ikke lykkes, så jeg stopper for idag - linket til FTP programmet var dødt - ihvertfald det svenske - prøvede IE - men ved ikke om jeg gør det rette - klikker på åbn - filer - og skriver domænet - og åbner det i en filmappe - filerne kommer frem - men hvordan får jeg så den nye fil - den som jeg gemte i noteblok til at overskrive eller erstatte den indeks fil der står i forvejen - nå - men som sagt det er ved at sortne for øjnene - så nok for nu - men mange tak for din tålmodighed.
jkjk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-04 22:25

Brug linket til lftp.zip i den grønne boks øverst på siden (engelsk).

I IE FTP'en kan du da bare 'trække' filen over med musen. Venstreklik og hold museknappen nede. Eller :

1.) Du kopierer filen ved i stifinder at højreklikke på den og vælge : Kopier

2.) Når du så åbner FTP adressen. Højreklikker du i vinduet og vælger : Sæt ind

[hør] Jeg er også blevet lidt træt, men der er intet i vejen for at vi kan fortsætte imorgen på et tidspunkt. Jeg er her på kandu.dk for at prøve at hjælpe, så langt evnerne rækker. Ikke for at 'tjene' nogle ligegyldige cyperpoint, selvom det er meget hyggeligt at få lidt 'credits'.

Sov godt okjk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 24-11-04 22:46

Måtte lige prøve engang til - tror dæleme jeg fik det til at virke - men nu går jeg altså i seng mens der er succes -
jkjk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-04 22:54

Tillykke med resultatet okjk. Tøffede lige forbi og nu fungerer din omdirigering da

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 25-11-04 13:45

Jo tak skal du ha - det skyldes jo især din tålmodighed - tak for det - det hele ser ud til at virke, og nu bagefter kan jeg jo sagtens se at det er enkelt - "bare" at sætte en kode ind - men udover altså takken for din indsats, så får du også lige et lille valgsprog med: Der er ikke noget der er svært - men der er meget jeg ikke har lært.
Go vind
- OG jeg vender tilbage hvis der går kage i det igen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-04 16:30

Gu' gør du ej !

Du stiller bare et nyt spørgsmål ! .....til ikke under 200 point

</>

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 25-11-04 16:56

Jamen så er det en aftale

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 28-11-04 12:57

Hej igen M - hvis du er interesseret i 30 point inde på eksperten - kan du finde spørgsmålet - det hedder : Henvisning til hjemmeside
spørdsmål ne:564171

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-11-04 15:20

Jeg kan ikke finde det. Aner ikke under hvilket emne ? Kan du ikke lægge en URL hér ?

Når du er inde på dit spørgsmål højreklikker du i din browsers adresselinje og vælger : Kopier.
Derefter vender tilbage hér i dette spørgsmål og via højreklik vælger : Indsæt.

Det er ikke så meget pointene, men mere det; der så foreligger et svar andre kan få glæde af.
Dette kræver selvfølgelig (..hvis det skal gå retfærdigt til, at du laver samme nummer på Eksperten ; at lægge en URL til dette spørgmål hos Kandu.dk i din accept af svaret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 28-11-04 17:40

Spørgsmålet er også stillet her :
http://www.eksperten.dk/spm/564171

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-11-04 20:35

Har lagt et svar

</MOLOKYLE>