/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvor køber man???
Fra : jysch
Vist : 16693 gange
150 point
Dato : 23-11-04 22:52

Min mor har været ude for at købe byggryn og sagogryn, men når hun spørger i en forretning så står de bare med åben mund og glor - det kender de ikke.

Hun har været i bl.a. Kvickly og Fakta.

Er der nogen som ved hvor det kan købes???

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 23-11-04 22:59

det lyder da mærkeligt. I vores Kvickly har de det

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-11-04 23:01

Ja, om de har byggryn og sagogryn i Fakta, det ved jeg ikke, men at de ikke skulle have det i Kvickly kyder meget underligt.
De fleste Supermarkeder har det ellers, i hvert fald sagogryn er en helt alm. dagligvare.
Byggryn bliver bl.a. lavet hos AXA der også laver havregryn og den slags, så hvis I ikke kan finde det, kunne I da kontakte dem og spørge efter en forhandler i nærheden.
mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-11-04 23:03
Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-11-04 23:11

Ja, det forstår jeg heller ikke. Her på Fyn, kan jeg da købe det i alle supermarkeder. Måske er problemet, at din mor spørger "de forkerte". Ja undskyld jeg skriver sådan, men desværre har mange supermarkeder, ansat et meget ungt personale, som ikke "aner noget som helst". Både Kvikly og Fakta, har begge dele. Men vi, som forbrugere, må vænne os til, at servicen bliver ringere og ringere. Butikkerne ansætter unge medarbejdere, til en meget lav løn, og som ikke ved noget som helst , om det de beskæftiger sig med. Det er ikke de unges skyld, men ..............

mvh

Frank

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 23-11-04 23:18

Fuck noget lort at fyre af Franksp..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-11-04 23:47

det er ganske vist - det findes i de større supermarkeder og med garanti i Irma - det er bare de ansatte der ikke aner hvad det er

Kommentar
Fra : binky

Dato : 24-11-04 00:23

Uhm, nu I nævner sagogryn. Det er det, man laver tudseøjne af, og det smager himmelsk.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-11-04 00:29

Til Luke2000

Grimt sprog. Hvad mener du med "Fuck noget lort at fyre af Franksp.."

Du må komme med en nærmere forklaring.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-11-04 00:36

Luke2000

Hvor er du i grunden primitiv i dit sprog. Hvorfor svarer du sådan her? Hvis du ikke er interesseret i spørgsmål om madlavning, SÅ HOLD DIG VÆK. Måske er du bare ude efter point? Så skriv det her. Hvor mange ønsker du? Hvis du så kan holde dig væk, fra tråde der ikke interesserer dig.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 24-11-04 01:11

Hej, hej, små slav.
Det her er jo en pæn kanal. Skal I skændes, så bare over på smalltalk.
Æ Å.
mvh
binky

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 24-11-04 01:15

Jeg har i hvert fald set ovennævnte madvarer i Super Brugsen og Føtex!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-11-04 01:27

Nå ja binky, hvad mener du da selv om dette "Fuck noget lort at fyre af Franksp.."
Det er da ikke relevant, i dit spørgsmål og mit svar. Så jeg vil gerne vide hvad du mener med "Hej, hej, små slav.
Det her er jo en pæn kanal. Skal I skændes, så bare over på smalltalk."

??????

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 24-11-04 05:19

Hvad er tudseøjne?

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 24-11-04 08:01

Hej

Jeg ved de har begge dele i Super Bedst, og i Daglig brugsen. Gul sagosuppe med rosiner. jammmmm jammmmm mums. "tudseøjne" er et slang, når sagogrynene er kogte så ligner de bitte små tudseøjne.

Ha en god dag til alle.

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 24-11-04 09:00

Jysch

Opskriften på "tudseøjne" står på pakken - det er sagovælling!!

Knus Nenita

Kommentar
Fra : TitTitBiiigAss

Dato : 24-11-04 09:15

Citat
Ja, om de har byggryn og sagogryn i Fakta, det ved jeg ikke, men at de ikke skulle have det i Kvickly kyder meget underligt

Som sædvanlig et godt svar og klar tale DovaBredrøv

Kommentar
Fra : 1hurra

Dato : 13-12-04 14:10

Du kan få det i Kvickly og andre fødevarebutikker, det står gerne sammen med morgenmadsprodukterne eller sammen med mel og sukker.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 10-01-05 21:22

Har været de forskellige steder, men der er ingen som har det

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 07-03-05 07:39

Vi køber det i Daglig brugsen, Super bedst eller Fakta. Gul Sago suppe med rosiner mumsss

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-03-05 08:41

Jeg har som regel set det sammen med helseprodukter.

"Franksp: Jeg vil gi' dig ret...

Luke2000: Sådanne udtalelser er netop meget brugt, hvor respekten for andre mennesker mangler!"

Tilbage til madlavningsstudiet!

Med venlig mandagshilsen til jer alle
Hanne

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 150 point
Dato : 07-03-05 19:11

så jysch, jeg tog min dyt, for nu skulle det være.
250 gr. sagogryn til 8,95 kan købes i superbrugsen, 7870 roslev.
når man kan få det der, må det være muligt at finde det i andre superbrugser i nærheden af din bopæl.
jeg var sørme lige ved at købe den til dig.
velbekomme

Kommentar
Fra : kokkeluna

Dato : 07-07-05 15:08

hvis ikke det kan fås i supermarkederne så synes jeg man skulle prøve i den nærmeste helsekost foretning.. der burde de i hvert fald have det..!!

hilsen luna

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 25-07-05 11:52

Tak for svaret aasenissum.

Det var en sød tanke

Jeg har desværre ikke fundet det endnu, men søger videre.

Mvh jysch

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-07-05 07:45

jeg skal til brugsen på fredag og vil forhøre, undersøge evt. købe....
noget må der kunne gøres.
hvor i landet bor du??
og tak for points.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 27-07-05 09:50

Jeg bor på Djursland

Kommentar
Fra : ElmaKJ

Dato : 04-12-07 04:22

I de sidste dage har jeg været i h.h.v. Irma, Kvickly, Super Best, Strandberg og Fakta i Roskilde, hvor jeg bor. Det er ikke muligt at købe valsede byggryn endsige byggryn i en eller anden form nogen af de steder her i byen. I Strandberg var der dog en tom plads på en hylde hvorunder der stod: "Hele byggryn". Man vidste ikke, om man fik den slags gryn hjem igen. Måske skal man "længere ud på landet" for at få fat i valsede byggryn.
Er der mon nogen, der ved, hvor den nærmeste forhandler i forhold til Roskilde befinder sig? På forhånd tak.

Kommentar
Fra : lixen

Dato : 07-10-08 09:40

Man kan købe valset byggryn i Helsam. Se Helsam's hjemmeside på nettet for nærmeste butik. Det kan også købes online her: http://helsehelse.dk/shop/valset-byggryn-oekologisk-6353p.html

Kommentar
Fra : marethom

Dato : 26-12-08 13:38

Hej
Vil lige fortælle at byggryn kommer i mange varianter. Valsede byggryn fås ikke i detail, men i helsam osv. Skærbæk Mølle producerer som en af de eneste fundet på nettet. Der er i øvrigt rigtig mange umoderne produkter som vi unge ikke kender, men kun hører om fra de ældre generationer. Sådan er livet, det udvikler sig fra generation til generation.
René, faktamedarbejder