/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Alternativ linktekst
Fra : humlumweb
Vist : 642 gange
50 point
Dato : 23-11-04 19:32

i forbindelse med opbygning af et stamtræ har jeg lavet en tabel, der viser hvem der er barn af hvem osv. hvert familiemedlem har et "id" og et "navn" i en database.
jeg vil gerne have at navnet hentes i databasen og placeres det rigtige sted, som et link til en opdateringsformular. Noget i retning af:
a href="opdater.asp?id=1"
<% = persondata.Fields("fornavn")%></a>
(hentet fra en oversigt der viser alle poster)
Dette skal selvfølgelig stå i hver sin tabelcelle og repræsentere hver person. hvordan får jeg en bestemt person til at optræde i en bestemt celle?

Accepteret svar
Fra : sixhoej

Modtaget 50 point
Dato : 26-04-05 20:38

ved hjælp af løkker og forskellige sql sætninger (løkker i løkker)

kunne forestille mig det var kompliceret for et stamtræ, men det er bestemt ikke umuligt, bare du har et system nedefter, som personerne skal loades i, så kan variablerne jo gøre resten.

f.eks.:

sql = "select * from tree where id = 1"
set rs = conn.execute(sql)

do

response.write rs("personnavn") & "<br>"

sql2 = "select * from tree where forfader = '" & rs("personnavn") & "'"
set rs2 = conn.execute(sql2)

do

response.write "<table><tr>"
response.write "<td>" & rs2("personnavn") & "</td><td><input value='" & rs2("personnavn") & "'><br><input value='????'></td>"
response.write "</tr></table><br>"

rs2.movenext
loop until rs2.eof

rs.movenext
loop until rs2.eof

sådan noget i den retning skal du prøve at få opstillet...

/jsc

Godkendelse af svar
Fra : humlumweb

Dato : 27-04-05 17:51

Tak for svaret sixhoej. det må jeg prøve engang, når jeg får tid. -Lige nu er spørgsmålet desværre gået hen og blevet uaktuelt, men tak alligevel.
Christian