/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
det mest avanceret system fra en 13årige~
Fra : www.haldpower.dk
Vist : 707 gange
160 point
Dato : 23-11-04 13:36

Hej flash makere! jeg er en dreng på 13 år som programmere i flash og jeg hedder HP. min webadresse er www.Haldpower.dk og kan allerede lave avanceret spil i flash mx 2003. mig og en ven er igang med et såkaldt "rpg" i flash hvor der både er dynamic text boxe og hit test actions. når.....det gik meget godt indtil vi støtte på et problem..... da vi klikkede "test movie" loadede den i lang tid hvilket er forståeligt for redigerings filen fylder 200 Mega Byte men filen er for stor. snøft. når vi tænkte bare når vi deler den op i små filer for vi vidste hvordan den der spillede det kunne gemme sin bruger på computeren og så ville vi lave en action i alle filerne hvor der stod f.eks:

_root.pos = sharedobject.getLocal("hej");
setProperty(_root.guy, _x, _root.pos.data.guyx);
setProperty(_root.guy, _y, _root.pos.data.guyy);
_root.name = _root.pos.data.name;

hvor den lavede en ufarlig cookie på computeren som vi kaldte "hej". på den måde vil den loade cookien i hver del af spillet som gjorde at man f.eks havde et bestemt antal "penge" ligegyldigt hvilken fil det var i (pengene lavede vi også med dynamic text boxe)......når men håber vi for et svar for jer :D

......hvordan kan man loade en bestemt dynamic text box i flere filer? i actions helst tak men en grunddig uddybning kunne også være fint.....

svar hurtigst tilbage....

HP

Kommentar
Fra : vandahl

Dato : 24-11-04 21:21

Jeg tror at de færreste vil kunne genfortælle hvad dit spørgsmål går ud på? Du blærer dig lidt med hvad du kan, viser et AS og fortæller lidt mere om hvorledes dette AS virker...sluttelig kommer du med et spørgsmål som intet har med ovenstående at gøre?
Med hensyn til at loade en tekst ind som en variabel, hvis det er hvad du ønsker:
lav en tekstfil ("Dinteks.txt"). I starten af teksten skriv ex: indhold= . Efterfulgt af din egentlige tekst.
i flash placerer du dette AS i en af dine frames
loadVariables("DinFil.txt", this);
I det dynamiske tekstfelt angiver du VAR som du startede med at skrive i din tekst...altså "indhold" .

Kommentar
Fra : www.haldpower.dk

Dato : 24-11-04 21:51

altså.... det er rimlig enkelt.... jeg har gjort sådan at man kan gemme sin score i et spil i en flash fil..men hvordan aflæser man cookien i en anden flash fil??

Kommentar
Fra : vandahl

Dato : 25-11-04 21:32

Hvis du placere din .swf fil et nyt sted eller hvis det er en anden swf der skal læse "Cookien" så skal der angives placering af "cookie". Ellers oprettes en ny! Dette er for at forskellige "Cookies" ikke skal kolidere med hinanden (Hvis man kan sige det).
for at den kan hentes fra en anden SWF vil jeg gætte på at det er nok at skrive:
_root.pos = sharedobject.getLocal("hej", "/");

Kommentar
Fra : www.haldpower.dk

Dato : 25-11-04 22:22

altså skulle ja bare skrive det actionscript i en anden flash fil. altså:

_root.pos = sharedobject.getLocal("hej", "/");

og så vil den hente cookien? :D

Kommentar
Fra : vandahl

Dato : 26-11-04 00:00

både gemme og hente!
du kan også angive "Stien" som du har lyst! Jeg er næsten 100 på at det vil virke!

Kommentar
Fra : www.haldpower.dk

Dato : 26-11-04 23:07

så hele actionscriptet ville så være i en anden fil?

Kommentar
Fra : www.haldpower.dk

Dato : 26-11-04 23:08

altsåkan du give mig hele actionscriptet til sådan så den anden fil kan modtage cookien og hente den

Kommentar
Fra : vandahl

Dato : 27-11-04 10:18

Jamen dit AS er korekt og det vil virke! det eneste du skal ændre (Tilføje) er stien hvor den skal gemmes/hentes (Evt. blot med en skråstreg "/")

Kommentar
Fra : www.haldpower.dk

Dato : 01-12-04 20:54

ok lav et eksempel og med actionscript og det hele og så ville jeg give dig point

Kommentar
Fra : vandahl

Dato : 02-12-04 17:22

Jeg vil skide på de point!
Hvis du havde startet med at fortællle at du ønskede en forevisning af hvorledes man laver dette script (Og hvordan det virker) så gad jeg sikkert bruge tid! Men har mistet interessen især når du slutter af med sådan en kommentar!

Kommentar
Fra : www.haldpower.dk

Dato : 13-01-05 11:12

men er der så nogle der kan forklare hvordan "loadvariable" actionen virker?

Kommentar
Fra : lenasl

Dato : 02-02-05 21:01

du kunne jo prøve ideen af , som vandahl allerede har givet dig..det var da en start.