/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp til Norton Ghost søges
Fra : Brassovitski
Vist : 459 gange
150 point
Dato : 23-11-04 07:32

Hej Jeg har anskaffet Norton Ghost med det formål at kunne lave et image af en maskine når grundinstallationen er foretaget, så man nemt kan gendanne opsætningen igen, i tilfælde af total KukkiLuk(Tilt).
Jeg har forbundet 2 maskiner med parralelkabel og kan så lægge et image af den ene maskine over på den anden, det virker tilsyneladende fint, bortset fra at når jeg efterfølgende tester imaget melder programmet at det ikke er et kompatibelt Ghost image????
Maskinen jeg laver imaget af kører Win 98 SE med filsystem FAT32, og maskinen jeg lægger det over på kører Win XP Home med NTFS filsystem, er det måske på grund af de 2 forskellige filsystemer det går galt.

I det hele taget vil jeg gerne i kontakt med en person i Vejen eller omegn som måske kan hjælpe mig med Ghost.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-11-04 08:35

Du kan downloade en pdf fil, der forklarer programmet her:
http://www.symantec.com/techsupp/ghost/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 23-11-04 08:52

Hej
Jeg kan anbefale dig at kigge på denne hjemmeside der er en rigtig god forklaring om hvordan man bruger Ghost og andre programmer.

http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php

IPM

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 23-11-04 09:53

Win 98 FAT til XP NTFS,det lyder ikke sandsynligt .Men hvorfor ikke bare GHOST på disk?

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 23-11-04 14:01

Jeg har ikke selv prøvet ghost enndu, blot installeret en af de nyere versioner. Den har en såkaldt tutorial som forklarer hvordan du tager et image på forskellige måder og medier. i tilfældet med at lægge det over på en anden maskine drejer det sig om en total kopi forklarer den, og det skal i så fald lægges over på en totalt hardwaremæssigt identisk maskine, hvor det skal benyttes.

Vh.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-11-04 20:34

Til pallebhansen: jo tak ´jeg har hentet alt hvad der hedder manualer (228 sider), + diverse tutorials, men ingen af dem skriver umiddelbart om hvor vidt det kan lade sig gøre at gemme et image af en Win 98 (Fat32 eller fat16)disk, på en XP-maskine (NFTS).
Til h_bmv Imaget skal bruges til at gendanne Win 98 maskinen og ikke som du åbenbart tror til at lægge win98 på XP-maskinen, det ville da være rimelig dumt.
Min Ghost version er en 2003 udgave ver. 9.0.
Til IPM: jeg har prøvet at skrive til Iversen, så må vi se.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 23-11-04 20:47

- nej , det er osse det jeg skriver jo, men når du gør det på den måde som du skriver sker der det at norton laver sådan en kopi !! Lav imaget på maskinen først og flyt det bagefter hvis du ikke har eks. vis en DVD brænder.

Over ud.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-11-04 21:15

Til h_bmv
Selve det image der dannes skal IKKE nødvendigvis ligge på en maskine der er hardwaremæssig identisk. Hvis det er korrekt, så burde man jo ikke kunne gemme det på CD-ROM, den har jo overhovedet ikke samme hardwareopsætning. Hæ! Hæ!
Imaget er i bund og grund blot en zipfil (godt nok konstarueret lidt anderledes) og det har ingen betydning om imaget gemmmes på en anden maskine (det kan for den sags skyld gemmes på en MAC eller en USB-nøgle) det kan også sagtens pakkes ud på en maskine med en anden hardwareopsætning end den det er lavet af, det er bare langt fra sikkeret at maskinen overhovedet kan starte.
Og til din orientering er ideen med at danne imaget på en anden maskine, den at der ikke behøves at være 2 partitioner på den maskine der skal laves image af. Du kan nemlig ikke gemme et image på samme drev/partition som du laver et image af.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 23-11-04 21:57

-ved det da. Så længe at det kun er et image du har lavet er det nærmest lige meget hvad du gemmer det på. Og kan se at du osse er blevet klar over det nu.

Vh.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-12-04 22:28

Er der virkelig inegn der kan hjælpe!Suk!Suk!SUK! og atter SUK! igen spildte point.

Annuller spørgsmålet
Fra : Brassovitski

Dato : 09-03-06 10:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Tak for alle indlæg, men desværre ikke rigtigt noget brugbart, som løser problemet helt eksakt.