/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
vinduesvisker
Fra : 1anne
Vist : 762 gange
20 point
Dato : 22-11-04 19:28

Jeg har et problem med mine vinduesviskere; det er lige somom de er gået ud af takt.... den ene kører fint, men den kører ligesom hen over den anden så denne ikke kommer op på ruden, er det noget man selv kan lave - og i såfald hvordan??? På forhånd 1000 tak for hjælpen

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-11-04 19:35

Du tager den ene arm af og sætter den på, så den passer i samme vinkel, som den anden

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 30 point
Dato : 22-11-04 19:48

Dine vinduesviskere sidder på stråler - det vil sige udvendige tænder på akslen og indvendige tænder på viskeren. Denne strålesamling kan skilles ad og samles i en anden stilling så viskerne passer sammen. Strålesamlingen kan holdes på plads af en møtrik under en aftagelig kappe eller en lille bladfjeder som kan ses når man vipper viskeren op. Inden du skiller den ene visker arm så vip begge viskere op og lad dem lige køre en gang. Du kan nu se hvilken visker der skal rettes.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-11-04 19:54

Du må skrue til den armen der ikke fungerer, Du løfter op plastdækslet nederst på armen, så ser du en møtrik og trækker til den med en 13mm nøgle. Hvis det ikke er det så må du tjekke om den ene armen er falt af på pussermotoren, erden det kan du tage en papegøyetang og klemme den sammen igen.
alimak

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 22-11-04 20:58

Kunne lyde som om de er slidt op.

Altså de stråler som "emesen" beskriver, og så er der kun de muligheder han siger ELLER ind til en ophugger og få et nyt viskertræk til din bil.

De andre muligheder med at stramme/klemme o.s.v. holder ikke ret længe, og slet ikke i det vejr vi nu skal igennem

Du skull nok kunne få et sæt for 1-200.- hos en hugger og så få en der kan bruge hænderne til at skifte det, evt kør til et lille værksted og spørg hvad de skal ha´

God arbejdslyst

Godkendelse af svar
Fra : 1anne

Dato : 23-11-04 23:44

1000 tak for hjælpen!!!! Nu virker den fint igen. Jeg er meget imponeret over hvor præcist du har svaret... jeg kunne selv lave det - og jeg har hverken forstand på biler, eller hænderne skruet rigtigt på

Kommentar
Fra : emesen