/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sortering af mails fra forskellige konti~
Fra : soyeljefe
Vist : 752 gange
100 point
Dato : 22-11-04 07:59

Jeg har to mail-adresser. De ryger begge to ind i samme indbakke i Outlook.

Hvordan sorterer jeg dem, dvs. hvis de sender mail til min ene adresse, ryger de ind i een bakke. Hvis de skriver til den anden, så ryger det ind i den anden bakke?

Ydermere, hvordan definerer jeg hvilken een jeg skriver fra (skriver mails via een af de to adresser).

Håber I forstår spørgsmålet, tak på forhånd

-Soyeljefe

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-11-04 08:17

er det

ms Outlook

eller

Outlook Express

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 22-11-04 08:43

Det er MS Outlook

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-11-04 09:10

Det første tror jeg ikke man kan, dog uden at sige det med sikkerhed.

Det næste bestemmer du i indstillinger,hvilken der skal være standdard. Samt når ud sender er der mulighed for at vælge imellem de 2 afsender adresser

Kommentar
Fra : bne

Dato : 22-11-04 09:35

Kender ikke Outlook - men i Outlook Express kan du oprette en 'regel' om at hvis et bestemt navn indgår i 'To'-feltet, så havner den i en bestem folder/mappe/bakke. Og hvis du har flere afsender-adresser, så kan du klikke i 'From'-feltet og vælge hvilken afsender du ønsker mailen skal sendes fra.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 100 point
Dato : 22-11-04 09:55

Jo det kan sagtens lade sig gøre.
Du opretter de mapper, du vil have.
Så kommer det an på hvilken version at MS Outlook, du har.
Du kan markere en mail og højreklikke på den.
Her vælger du opret regel eller går ind i funktioner og vælger opret regel.
Du bliver så guidet igennem, hvordan du vil have reglen til at placerer mail fra en bestemt person, til en bestemt person etc. og hvilken mappe du
vil have mailen sendt til.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 22-11-04 10:13

Funktioner -> Indstillinger -> Konfiguration af email -> Datafiler
Her tilføjer du så en ekstra mappe og giver den et navn svarende til den konto du vil modtage i denne mappe, derefter går du i funktioner -> Email konti -> rediger.

Du vælger den email konto som du vil placere i den nye mappe og vælger så i rullemenuen den mappe du lige har oprettet.

Samtidig sørger du får at den konto du vil sende fra mest står øverst på listen over konti, når du opretter en ny mail har du en knap i øverste højre hjørne der hedder konti, der kan du evt. vælge en anden konto

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-11-04 10:21

Ak ja, der er 20½ måde at gøre alt hos Gates.
Oprettelse af mapper kan også ske ved at højreklikke på f.eks. Indbakke
og vælge Ny Mappe.
gambrinus

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 22-11-04 10:25

Gambrinus Der er ikke KUN tale om en ny mappe, men en helt ny datafil

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-11-04 10:41

Jaaa, neeej, måske, det er et spørgsmål om, hvordan spørgsmålet tolkes.
Foresten hvis man har 2 mailkonti, kan man, ved oprettelse af ny mail, vælge øverst i værktøjslinien, hvilken konto man vil bruge til den enkelte mail.
Gambrinus

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-11-04 10:48

Du kan oprette den regel i funktioner guiden regler.
Her trykkes ny og der vælges "flyt meddelser, afhængig af indhold"
Tryk på det blå "bestemte ord" i nederste rude, her skriver du det som de alle fra din mailboks indeholder, feks Peter@yahoo.dk
Så trykkes "flyt til mappe", her angiver du den mappe som du i forvegen har lavet, feks Yahoopost
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 22-11-04 10:52

Jeg tjekker lige de forskellige ting når jeg kommer fra arbejde, lyder perfekt indtil videre

Tak for det drenge!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-11-04 10:56

Fy Soyeljefe !
Du sidder da ikke og misbruger din dyrbare arbejdstid på det her ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 22-11-04 12:18

Nej nej!...Jeg misbruger ikke tiden, jeg BRUGER tiden (der er ikke så meget andet at lave, og det der er gider jeg ikke at lave )

Høhø

Godkendelse af svar
Fra : soyeljefe

Dato : 23-11-04 08:14

Tak for svaret Gambrinus.