/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
skrue med forskruet kærv
Fra : yrsas
Vist : 3384 gange
100 point
Dato : 21-11-04 15:20

hej der,
hjælp...
hvad gør man nu: vi forsøger at tage nogle skabe ned i køkkenet, som er skruet ind i væggen. Vi ved at skabene har hængt der længe. Skruerne vil ikke ud fra væggen, med det resultat at skruemaskinen ødelægger kærven i skruen. Vi har prøvet at banke dem af med stemmejern og hammer, men det går heller ikke. Hvad gør man så????
SVAR, på forhånd tak.
Yrsa

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-11-04 15:24

hvis i er så langt at i allerede har prøvet stemmejern (hvilket er synd, den bliver jo ødelagt) men så er det kun et spg om at slå hårdt nok. Ellers hvis hovedet er fri, så en vinkelsliber

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-11-04 15:24

PS brug ALTID en bits der passer 100%

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 21-11-04 15:42

bor det ud
hvis det er en stjerne skrue så er der bare at bore
hvis det er en kærv skrue er det noget svære hvis i har en kørner så lav et godt stort mærke og bor
hvis ikke så vælg et lille bor til at starte med det er nemmer at ramme midten af skrue med
og så et støre bor
bor kun hovedet på skruen væk så kan man bag efter skrue resten ud med en tang

Accepteret svar
Fra : huntermis

Modtaget 110 point
Dato : 21-11-04 15:48

nu er der jo noget der hedder ornepik og der bore man et lille hul i bolten( skruen) og og så sætter man sin ornepik ind og drejer venstre om ..
men ellers som prøv som troldenesdhb siger vinkelsliber , men husk at skrue de andre ud først så i kan komme til den lille stump der evt vil blive tilbage af den ødelagte skrue

og ellers er der den mulighed at i bruger en kørner istedet for et stemmejern , og her gør i det at i sætter kørnerlidt på skrå så den peger nedad og slår med hammeren på kørneren
men ellers er der jo den mulighed at i skal bore hovedet at skruen og kun hovedt for ellers kan i jo ikke få fat på den lille stump der bliver tilbage .

ellers må i gå til vold og magt og ødelægge hængslen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-11-04 16:42

en bidetang/skævbider

Kommentar
Fra : yrsas

Dato : 21-11-04 17:57

tak for hjælpen, lidt af hvert svar gjorde at vi nu har fået skabene af væggene!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-11-04 18:03

Jammen så snart tillykke med et nyt køkken

Godkendelse af svar
Fra : yrsas

Dato : 22-11-04 06:59

Tak for svaret huntermis.