/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Glemt Program-højreklik billeder
Fra : Ji9
Vist : 453 gange
200 point
Dato : 21-11-04 01:08

For ca. 1-2 år siden havde jeg et lille program som jeg har glemt hvad hedder. Når jeg højreklikklikkede på et billede, kom den alm. lille box frem med egenskaber - omdøb - slet - opret genvej - kopier osv osv. MEN der var også en lille Thums der blev vist i samme box. Hvis jeg klikkede på denne Thums, kunne billedet blive forstørret i den oprindelige str.
Hvad hedder dette program ?
Eller er det en "glemt" funktion i f.eks. Adobe Photoshop eller andet ???
Jeg kan simpelthen ikke huske hvad eller hvordan jeg fandt det - men jeg savner det frygteligt :-´(
H J Æ L P....

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 21-11-04 01:14

Det hed sandsynligvis Picaview, det er en del af ACDsee pakken, men det kan vist også fås seperart.

http://www.acdsystems.com

Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 210 point
Dato : 21-11-04 01:17
Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 21-11-04 01:20

men hvis det ikke er det, så er det ihvertfald programmet du altid har ønsket dig, det er suverænt til formålet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-11-04 01:52

Jeg tror godt jeg forstår hvad du mener, det er et hjælpeværktøj som er indbygget i windows.
Det kommer oppe i venstre side af billedet, når det er åbent, og ligner lidt et gult kryds i en ramme.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-04 08:01

Hvis du har tænkt dig at bruge ACDSee, så læs lige denne lille 'bemærkning' :

Citat
EULAs can often contain very restrictive terms that are often surprising. For example, the version 7 of a popular image-viewing application ACDSee prohibits its use for viewing pornographic materials in the EULA (section 3.4 - Use Restrictions).

http://www.wordiq.com/definition/End-user_license_agreement

...altså ikke noget med at kigge på 'frække' billeder med dette program, hvis du vil overholde loven

</MOLOKLYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-04 09:40

Ji9 - hvis du kigger dig for så er funktionen fuldstændig ligesådan hvis du bruger windows billed og fax fremviser - der kan du også klikke for at se billede i faktisk størrelse og tilmed forstørre og så videre - så hvorfor installere et program mere ???

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-11-04 10:27

Hejsa

Den der boks som du snakker om er vel den der kommer frem når du vil sende en billede ikke ?
Denne funktion har det med at forsvinde,når man har lagt sp1 eller sp2 ind
For at få den frem igen skal du gøre følgende.

Hent image resizer.exe som ligger over til højre på dette links

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Instaler programmet-og så laver du lige en genstart,så skulle den der boks gør alle mine billeder mindre-bevar den oprindelige størelse-lille-mellem-stor,gerne være gendannet igen.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 21-11-04 13:44

hvor i windows findes den funktion, jeg for ikke et miniature pic når jeg højreklikker, men hvorom alt er så er picaview ret kewl til det, og så kan man også konvertere med det.

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 25-11-04 13:41

Hej bruuno117

http://www.brothersoft.com/Multimedia_Graphics_Viewers_PicaView_10276.html

var det jeg søgte efter -

FEDT.... takker & bukker for den rigtige adresse -
det virker nu - det er et fedt program når man har et stort billedarkiv...
Du aner ik´ hvor glad jeg er for at ha fundet det prog. igen...

også tak til jer andre der sendte svar.

Venlig hilsen Ji9

Godkendelse af svar
Fra : Ji9

Dato : 25-11-04 13:41

Tak for svaret bruuno117.