/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Compaq / HP S7500 VGA kabel klippet over
Fra : fsjorup
Vist : 1937 gange
150 point
Dato : 20-11-04 20:12

Kan nogle hjælpe med farvekoderne på VGA stikket på denne skærm.
På min søn's skole har de haft indbrud, 8 skærme blev efterladt med overklippet kabel - og de er jo selvforsikret !
Loddekolbe og EDB er mine interesser, men her er jeg kommet til kort.
Udover de 3 coax'er er der 6 ledninger (brun, sort, orange, gul, grøn og hvid)
Udfra de mange gode råd på denne side, mener jeg at have fundet H Sync (den gule).
Men så kommer jeg ikke videre - og 5 (6) ledninger og 7 (8) konnektorer, giver MANGE muligheder !
Jeg er ked af, at jeg ikke pt. har så mange point at give for en løsning.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 20-11-04 20:51

Hej fsjorup !
Jeg kan give dig et link som viser lidt om hvordan ledninger skal sidde i et VGA-stik:

http://www.daimi.au.dk/~rvinge/pc/kabler/Video.kabel.SVGA.html

Jeg håber dette kan være til hjælp.
held og lykke med det mvh Benny

Kommentar
Fra : fsjorup

Dato : 20-11-04 21:02

Hej Benny
TAK - Men VGA stikkets forbindelser kender jeg - men ikke Compaq/HP's farvekoder på kablet.
Og ja, eller måske nej - Jeg har forsøgt at skille en skærm ad, men kunne ikke umiddelbart.
Så jeg har altså brug for "farve til pin X" og derudaf....
Men tak for hurtig respons !!!
Hilsen Frank

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 21-11-04 06:49

Godmorgen fsjorup!
Måske kan du via følgende link få hjælp til dit problem:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Home.jsp?locale=en_US&prodTypeId=382087&prodSeriesId=322413&lang=en&cc=us

.......... der må de da vide noget om sagen. Du skrev også tidligere at du forsøgte at adskille en tilsvarende skærm, kan du ikke skille stikket og der se farvekombinationen på kablet ?
Bare et forslag - jeg har forsøgt at finde information ang. dit problem, men er ikke stødt på et sted hvor man kan se rækkefølgen.
god søndag mvh Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 21-11-04 07:09

Her er også en lang liste af connectors:
http://pinouts.ru/cgi-bin/view_filt.cgi
............. mvh Benny

Kommentar
Fra : fsjorup

Dato : 21-11-04 17:14

Hej Bennymanden

Tak for dine link's - dem vil jeg lige se efter i sømmene i morgen.
Med hensyn til HP - jeg er registreret bruger på deres tech-support - men har intet kunne finde, og skal man spørge om noget, så koster det vist penge !
Hilsen Frank

Kommentar
Fra : fsjorup

Dato : 06-01-05 23:07

Bennymand - SORRY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men, NEJ - der var ikke noget at finde på dine link.
HP holder "kortene" tæt ind til kroppen, så nu vil jeg tale med skolen om, at vi smadre kabinettet på en skærm, i håbet om at redde de 7 andre.

Men STOR TAK for indsatsen, men det vi/jeg behøver er en HP tekniker, som vil "sprede" lidt "guldkorn" - for de ved jo godt hvordan man fikser det !!!!!!
Hilsen Frank og UNDSKYLD at der gik så lang tid (for jeg testede faktisk dine link dagen efter)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-01-05 10:20

Din Lokale Radiomand
Landlystvej 15, st tv
2500 Valby
Tlf.: 36 16 38 01
eller
Elektronik-Centret A/S
Literbuen 10A
2740 Skovlunde
tlf.: 44 50 30 00
Fax: 44 50 30 11
det kan være de kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : fsjorup

Dato : 09-02-05 12:46

Sorry
Elektronik-Centret vil gerne reparere for en pris der ligger over skærmens pris.
Din lokale radiomand henviste til en kollega, men han kunne ikke hjælpe og mener ikke at oplysningerne er til at få fat på.
Det er heller ikke lykkedes at adskille monitoren.
Der sidder nogle clips i forrammen, men hvordan man lige gør uden at ødelægge kabinettet (og smadre billedrøret) er ikke lige til at finde ud af - så vi opgiver nok nu.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-02-05 16:09

det er jeg da ked af at de ikke kunne hjælpe prøver lige at høre nogle andre om de kender nogen andre

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 13-02-05 21:23

Jeg har samme problem, 2 skærme med klippet stik, jeg mener det er Dell-skærme, men jeg tror det er samme farver, jeg leder videre på nettet og prøver at pille kabinettet af, det kan være de er bedre til at beskrive på printet.

Men men men, der kan gå 3 uger inden der sker noget (ferie)

mvh Karsten

Kommentar
Fra : fsjorup

Dato : 14-02-05 08:47

Vi er nu selv tæt på en løsning !
Her i week-end'en fik vi åbnet en skærm (det er ikke noget kønt syn, men den overlevede).
Vi har nu billede på, dog med lidt skygger.
Det der undre mig lidt er, at pin 9 (+ 5 volt) skal med, noget som - ifølge alle de sider med pinouts vi har kigget på - vist ikke er helt normalt.
Hvis man ser på Sandbergs VGA LUX kabler nr. 506-58 og 501-61, så er pin 9 slet ikke monteret (måske er pin 9 der slet ikke i selve stikket), og på lidt ældre PC'ere er pin 9 i mange tilfælde blændet af !?
Til Karsten: Nej, jeg tror ikke at Dell er en HP, det forholder sig snarere sådan, at både HP og Dell er et LITEON produkt, for jeg er kommet i besiddelse af en servicemanual til HP S7500 og der står LITEON som "forfatter".
Foreløbig STOR TAK til alle for indsatsen, men svaret er jo ikke kommet her, så jeg ved ikke hvordan der lige skal deles "point" ud, men nu skal jeg jo også lige have skærmen til at køre 100% inden "sagen" lukkes.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-02-05 11:03

har desværre ikke kunne få kontakt til en teknikker endnu er på ferie uge ud (med)

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 15-02-05 16:12

>fsjorup. Du misforstod mig, men jeg formulerede mig vist heller ikke ordentligt, de 2 skærme jeg har er Dell-skærme.

Jeg vil være meget interesseret i at få resultatet hvis du finder ud af det, du kan maile dem til mig, eller hvis du hellere vil, kan jeg oprette en tråd med point til dig, du skal bare maile det til mig hvis du ønsker en tråd.

mvh Karsten