/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Indesign 2.0.2 filer fra Mac til PC
Fra : Selc
Vist : 400 gange
250 point
Dato : 20-11-04 11:44

Jeg kan dælme ikke få Indesign på min pc til at åbne dokumenter, jeg har lavet i Indesign på en mac - og omvendt. Begge programmer er version 2.0.2, og når jeg forsøger at åbne et dokument på min pc, siger den:

"cannot open the file "xxx.indd" Adobe Indesign may not support the file format, or a plugin that suppurts the file format may be missing."

Det undrer mig lidt, at et Indesign dokument fra en mac - med den rigtige extension (.indd) ikke får et ikon som værende et Indesign dokument på min pc. Den får et ikon som værende en ukendt filtype - i modsætning til et dokument jeg opretter på pc'en og som har samme extension.

Men det vigtigste er: Hvordan får jeg de to programmer/computere til at åbne hinandens dokumenter?

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 23-11-04 09:53

På pc er der kun 3 tegn som filnavn. Se om der i InDesign på din MAC ikke er en opsætning der giver mulighed for at gemme i "fællesformat".

Kommentar
Fra : Selc

Dato : 23-11-04 09:55

Det mener jeg ikke, den gør, men jeg vil lige tjekke det en ekstra gang.

Min pc giver i øvrigt også filerne "indd" som "efternavn" - altså fire tegn.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 23-11-04 10:10

Ja, det har du da ret i. Det er .indd der er filnavn. Så har jeg ikke lige noget gæt... hvordan udvæksler du filerne. Sender du dem via mail.