/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
TDC Pro@ccess konfiguration til Cisco 14~
Fra : trd_johnnyb
Vist : 533 gange
20 point
Dato : 15-06-01 15:13

Er der nogen der har en fungerende konfiguration til en Cisco 1401 router, således at der kan etableres forbindelse til TeleDK?
Jeg har prøvet Jesper Skrivers http://e.wheel.dk/~jesper/1400-proaccess.txt , men uden held... Jeg kan pinge min eksterne IP inde fra, men ikke fra internettet, og kan derfor af naturlige årsager ikke koble på...

Send meget gerne en konfigurationsfil: trd_johnnyb@hotmail.com

Mvh
Johnny B

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-06-01 14:27

> Jeg har prøvet Jesper Skrivers
> http://e.wheel.dk/~jesper/1400-proaccess.txt , men uden held... Jeg kan
> pinge min eksterne IP inde fra, men ikke fra internettet, og kan derfor
> af naturlige årsager ikke koble på...

Den burde altså virke. Har du sat din router som default gateway på
klienterne? evt. renew dhcp konfiguration.

/Kim

Kommentar
Fra : trd_johnnyb

Dato : 16-06-01 17:43

Yes Yes... alle de ting fungerer... DHCP serveren virker fint... men det er ligesom om linket til TeleDK ikk er oppe... (selvom der er grønt lys i modemet)...

Jeg kom til at tænke på, kan det betyde noget at kablet fra modemet render gennem et væg stik inden det sættes i routeren med ATM kablet ? ? ?

Kommentar
Fra : BlueCaty

Dato : 22-06-01 12:48

Jeg har også prøvet denne opskrift, og med samme resultat. Al opsætning er perfekt, og hvis jeg sætter routeren på fra TDC (Speedstream) fungerer internettet. Dog har jeg også MEGET brug for en opskrift på hvorledes jeg konfigurerer mine ekstra IP adresser i Cisco 1401 routeren.

Hjælp ønskes... Måske er der et parameter i standardopsætningen der ikke er taget højde for. -Hvordan resetter man egentlig CISCO 1401 ?

Kommentar
Fra : trd_johnnyb

Dato : 22-06-01 13:14

> Hvordan resetter man egentlig CISCO 1401 ?

Sjovt jeg har tænkt over det samme, og det eneste jeg har kunne få til at virke er at skrive en tom konfiguration ned i startup-config....

Jeg står i samme situation, hvor Speedstream modemet kører, men routeren kan jeg simpelthen ikk få til at være synlig på WAN delen.

I Jesper Skrivers konfiguration, mangler der ikke noget info om liniens størrelse, pakkestørrelser, timeouts, osv. eller er det rene standardværdier for Pro@ccess løsningen?

Kan det være et problem at routeren kører IOS Version 12.0(3)T?

Kommentar
Fra : BlueCaty

Dato : 22-06-01 13:48

Jeg har læst et eller andet sted at routeren skal have version IOS Version 12.1.5T, men det har min router og det virker stadig ikke.

Jeg har sat en CISCO certificeret til at kigge på min linie, men han kan først tirsdag i næste uge. Hvis vi finder løsningen skriver jeg det her.

Kommentar
Fra : trd_johnnyb

Dato : 22-06-01 14:39

Okay, lyder som en plan

Kan jeg ikke lokke dig til at skrive uanset om i finder løsningen eller ej, det ku være meget rart at vide hva status blir...

eller maile til mig: trd_johnnyb@hotmail.com

Kommentar
Fra : BlueCaty

Dato : 25-06-01 23:40

Jeg har nu fået lavet en konfiguration der virker til Pro@ccess ADSL fra TDC Internet med en ny CISCO 1401 router. Dog kun med en enkelt IP adresse, men den anden konfiguration laver jeg forhåbentlig snart. (Hvis andre ligger inde med den vil jeg gerne have den).

Se konfigurationen her: http://www.jinx.dk/default.asp?indhold=cisco1401-single

Der er taget udgangspunkt i Jesper Skrivers, men med lidt mere forklaring til nye brugere indenfor CISCO routere.

Accepteret svar
Fra : gibson