/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Konvertere til txt format ???
Fra : k_m_s
Vist : 903 gange
200 point
Dato : 18-11-04 18:35

Hej alle.

Findes der noget SW. der kan konvertere f.eks. et word dokument til txt format??

For så kan man konvertere txt filen til en PRC fil som kan overføres til en Palm.
Hilsen
K_M_S

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 210 point
Dato : 18-11-04 18:40

Hej k_m_s
Hvorfor ikke markere hele din tekst i Word (Ctrl+A), når markeret så kopier det hele (Ctrl+C), åben programmet Notesblok og indsæt teksten (Ctrl+V). Notesblock gemmer som xxxx.txt

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 18-11-04 18:40

F.eks. Word kan...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-11-04 18:42

NB: Du kan også gemme som xxx.txt i Word, gå i Filer -> Gem som... og under Filtype vælger du txt
Easy-peasy

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-11-04 19:19

Hej K_m_s,

som CLAN angiver kan du under "Gem som", vælge hvilken type du ønsker at gemme under.
Der er mange forskellige formater, som kan vælges.

På samme kan du i word og mange andre programmer vælge, hvilket format du ønsker at åbne.

Nu er spørgsmålet - hvad er en PRC fil (udover, at den bruges i en Palm).
Er der specielle styrekoder eller er det en ren text-fil, som bare har extension PRC.
Hvis det skulle være tilfældet, kan du gemme i txt-format og i navnet overskrive extension med PRC.

Men ok, det sidste er rent gætværk - da jeg ikke har arbejdet Palm.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 18-11-04 20:30

Er det en ældre palm du har.
Jeg har ingen problemer med, at overføre word og exel filer direkte. Jeg kan overføre et word dokument til Palm hjemmefra og overføre den til min PC på arbejde og fortsætte skrivningen derfra.
Jeg har en Tungsten T3 med V 1.3

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 28-11-04 01:42

Tak for svaret CLAN.
Ja selvfølgelig, gem det som txt første gang er jo det letteste.
Hilsen
K_M_S