/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Brystreduktion
Fra : ramsland
Vist : 990 gange
50 point
Dato : 17-11-04 22:47

Hej

Jeg står snart og skal have foretaget en brystreduktion, og er meget interesseret i at høre om andre der har fået det foretaget. Både mht. til helingen, smerter osv?

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-11-04 00:13

hej ramsland,

vi er i samme situation, cirka.
for en måneds-tid siden fik jeg under narkose fjernet en luns væv med mikrokalkdannelser. fik ca. 5 dage efter meldingen, at alt var ok, og at jeg nok skulle regne med en kontrol om et halvt år, bare for en sikkerheds skyld.
blev alligevel indkaldt til samtale d. 4.11. man havde opdaget flere kalkdannelser, som så anderledes ud. så nu går jeg her og venter på at blive opereret igen.
havde efter operationen ingen nævneværdige smerter og helingen er blevet fin.
kan ikke lade være med at fortælle om den oplevelse jeg fik på sygehuset.
vi var to på stuen, den anden patient var 79 år, og da jeg havde mistanke om, at også hun var parkinsonramt, spurgte jeg hende, og hun mente, at jeg havde ret. - så skal du se nogle øvelser. der stod vi så i bar skjorte og gjorde gymnastik. vi svedte og vi grinede. vi talte om alt muligt end om sygdom, for hvad ville det gavne?
jeg blev indlagt den ene dag, opereret den næste og sparket ud samme dag. så for mig var det en hurtig omgang.
dette ligner måske ikke dit forløb, men jeg fik lyst til at fortælle lidt af den oplevelse, som havde meget positivt i sig. så jeg frygter ikke næste gang, selv om jeg naturligvis ikke ved, hvad den indebærer.
jeg sender dig en pøjpøj-hilsen.
...aasenissum

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-11-04 00:28

undskyld ramsland

var på vej i seng, da det pludselig gik op for mig, at vi jo overhovedet ikke er i samme båd. jamen, hvor dum kan man være. pinligt at være så hurtig på aftrækkeren. det må skyldes det sene tidspunkt.

Kommentar
Fra : Vismanden

Dato : 18-11-04 01:09

Er du han eller hun køn ramsland?
Er det bitch tits eller for store bryster der er tale om?

For hvis dewt er bitch tits, så kan du komme af med dem ved at komme ned i fedt% og træne vægttræning bagefter.
Jeg har set det ske, da jeg er instruktør til dagligt...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-11-04 07:07

Hejsa
Ja jeg kan ikke selv tale af erfaring... jeg er M, men en af vores venner har fået foretaget det, du skal igennem. Hun (Charlotte) fik 550 g. af det ene og 750 g. af det andet, og de har stadig en anseelig størelse.
Charlotte siger det ikke er så slemt, men det der overraskede hende mest var udseendet. I begyndelsen lignede det noget forfærdeligt noget, og havde hun svært ved at se, at det skulle blive pænt - nogensinde! Det er det altså blevet (har selv set dem), men det sker altså ikke lige inden for den første måneds tid.
Hvad angår smerter, så gør det selvfølgelig ondt... siger hun, og det spænder også i brystet. Du skal gå med en speciel BH igennem længere tid. Smerterne kan tages med almindelig Panodil.
Du kan læse mere omkring "emnet" på Rigshospitalets hjemmeside
http://www.rigshospitalet.dk/RHPlastikkirurgi.nsf/SkalKategorier/BDBC22B8B1FD4512C1256DE800520C70
Held og lykke med det...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-11-04 07:14
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-11-04 07:34

og som afslutning lidt mere om emnet på dette link:
- http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155/4503?_ARTIKEL_ID_=100304010809450038

Kommentar
Fra : ramsland

Dato : 18-11-04 21:41

Hej

Mange tak for besvarelserne, de links i har sat ind har jeg læst tidligere, tror jeg snart har læst alle de sider der er! Det kunne bare være interessant at høre nogle erfaringer mht. til denne slags operation. Spændende at høre om din veninde Charlotte. Jeg tror også at det er den første måneds tid der er værst, både pga. af smerter og ændret udseende.
Vismanden: Jeg er hunkøn

Ramsland

Kommentar
Fra : livanna

Dato : 16-12-04 22:56

Hej.
Kom tilfældigvis forbi.. Skal også have foretaget operationen her snart. så sad lige og læste om det på nettet.
Har du fået foretaget operationen?? kunne enormt godt tænke mig at høre om hvordan resultatet bliver, med ar og sådan. har surfet efter billeder men uden held..

VH Liv

Kommentar
Fra : ramsland

Dato : 18-12-04 15:39

Hej Liv

Nej, jeg er ikke blevet opereret endnu, men det bliver senest d. 15/1, så der er ikke lang tid til. Men jeg har dog været til en forundersøgelse og talt med en kirug ang. selve operationen. Der fortalte han mig at der er kommet en ny metode der giver mindre ar, og større sandsynlighed for at man kan amme efterfølgende. Det foregår med en slags fedtsugning, på den måde undgår de at tage for meget brystvæv, og tager istedet rent fedt. Man slipper også for det ar der går hele vejen nedenunder brystet ud til armhulen.
Mht. til billeder på nettet, så synes jeg at der er mange. Prøv at gå ind på google og søg på breastreduction under billeder, så kommer der en masse sider frem.
Hvornår skal du opereres og hvorhenne?

Ramsland