/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Tiscali ADSL Modem problem!
Fra : wibroe
Vist : 546 gange
220 point
Dato : 17-11-04 16:20

Hej alle.

Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig, nu har jeg rodet med mit trådløse netværk i 2 dage...

Jeg har computer A, der har forbindelse til internettet via et tiscali ADSL USB Modem. Computer B skulle få forbindelse til nettet ved at dele pc a's forbindelse, men det kan jeg ikke få routeren til. Der kan modtages på begge pc via wireless men der bliver ikke modtaget noget!
Ifølge guiden vælger den automatisk en "Fixed IP address".

Er der én der kan guide amatøren igennem?

Udstyr: 1 stk Topcom Skyracer WBR 654, samt 2 stk Topcom skyracer pro LAN PCI 154.

hilsen Lasse

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 17-11-04 16:26

Windows IP-konfiguration

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 2:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : Topcom
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

PPP-netværkskort Tiscali connection:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 62.79.21.222
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 62.79.21.222

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
IP-adresse for automatisk konfiguration. . . : 169.254.184.115
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 17-11-04 16:48

Det er lidt uklart hvordan du kobler computerne op, men er så angivet her http://www.homenethelp.com/web/howto/windows-xp-bridge-setup.asp
og drejer det sig om WinXP på begge maskiner?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-11-04 17:06

Hejsa
som jeg læser det, har du tilsluttet routeren direkte til den 1. computer via usb.
denne skal du koble fra og kun bruge forbindelsen via dit trådløse netkort
du skal ind på selve routerens setup via http://192.168.1.1 og her ska ldu sætte
den op med dit brugenavn og pass som du har fået af tiscali
hvis du vælger at bruge fast ip på computerene skal du huske at angive en ip uden for DHCP
samt gateway til 192.168.1.1 og DNS ligeledes til 192.168.1.1
du kan sætte DNS direkte til tiscali's servere

hvis du ikke har manualen til din router findes den her (ned til side 55 og frem)
http://tools.topcom.net/userguides/Skyr@cer%20PRO%20WBR%20654%20-%20E-NL-FR-D-SW-DK-NO-FI-SP-PT.pdf

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 17-11-04 17:12

Ja, det er windows XP på begge maskiner. Jeg bruger et patchkabel fra pc A til at konfigurere routeren. Jeg tror det er den, som er opsat forkert...

Men jeg prøver at læse dit link igennem....

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 17-11-04 17:31

Hej DK

Kan jeg forbinde min ledning fra direkte ind i min Topcom Skyracer WBR 654 WAN-port, og så helt undgå at bruge mit USB Eicon kabelmodem? jeg troede ikke Topcom Skyracer WBR 654 havde indbygget modem....????

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-11-04 17:33

hvis du har "opkaldskort" i netværks indstillingerne skal du slette disse

her er tiscali DNS server

Primær DNS (navneserver): 212.54.64.170
Sekundær DNS (navneserver): 212.54.64.171

Mailserver, indgående (POP3) : mail.tiscali.dk
Mailserver, udgående (SMTP) : smtp.tiscali.dk
Newsserver : news.tiscali.dk

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 17-11-04 17:39

Hej Dk

Jeg bliver nødt til at forbinde en af computerne med kabel til routeren for at konfigurer den ikke? (Hvor jeg sætter et patch-kabel i netkortet og forbinder port 1 på routeren eller hvordan?) Synes ikke jeg kan komme i kontakt med den via trådløs...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-11-04 17:41

hmm
routeren skal tilsluttes direkte til dit ADSL Modem...
selve ADSL modemmet kan du ikke konfigurerer, kun din Router

Topcom Skyracer WBR 654 er en Router som bruges istedet for et modem

er dette et alm. modem "USB Eicon kabelmodem"

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-11-04 17:45

Routeren tilsluttes via Wan til dit ADSL modem........
og Computerene via port 1,2,3,4

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 17-11-04 17:47

Der er kun en udgang på mit USB Eicon kabelmodem, og det er et USB-stik. Så jeg kan ikke tilslutte mit modem til routeren...?

Jeg kan kun sætte tlf-stikket direkte i WAN indgangen på routeren. Men du siger routeren også kan bruges som modem, så burde jeg jo helt undgå Eiconmodemet.

Det er et alm, USB Eicon modem....

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 17-11-04 17:48

"Routeren tilsluttes via Wan til dit ADSL modem........" øhhh.... den er jeg ikke helt med på....

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-11-04 17:57

du skriver
"Jeg har computer A, der har forbindelse til internettet via et tiscali ADSL USB Modem"

derfor skriver jeg "Routeren tilsluttes via Wan til dit ADSL modem"

vi prøver forfra
hvad har du af udstyr fra tiscali ??

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 17-11-04 18:02

Undskyld, jeg ved godt det er blevet lidt uklart formuleret....

Jeg har et Eicon USB kabel modem som er tilsluttet direkte til min stationære pc. Nu skal jeg have min bærbare pc på nettet...

Jeg vidste ikke min router kunne fungere som modem, den opsætning har jeg slet ikke prøvet endnu....

Min situation er godt beskrevet her http://www.bossman.dk/art.php?art_id=421

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-11-04 18:47

hmm. det jeg ikke kan finde ud af er, har du bredbånd eller alm. modem forbindelse
til internettet ??

hvad hedder dit eicon mere mrk. ?? nr. ?? er det tilsluttet via alm. telefonstik ??
når jeg kigger på de 2 billeder nederst på dit sidste link (cisco - linksys)
her fremgår det tydeligt der ar tale om ADSL.........

Topcom Skyracer WBR 654 er en ADSL Router !!

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 17-11-04 19:28

Det hedder EICON DIVA USB ADSL USB, og er tilslutttet via et alm. telefonstik. Det må være en modem forbindelse jeg har, da jeg kalder op hver gang jeg skal på nettet?

DVS. jeg bare skal sætte telefonstikket direkte i mit Topcom router, og helt glemme mit Eicon modem - korrekt?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-04 19:43

Hvordan er dit modem tilsluttet telefonstikket?
Har du et skillefilter imellem?
Hvor mange ben er der i det stik der sættes ind i dit modem fra telefonnettet?

Prøv forfra at beskrive din tilslutning specifikt, så har vi måske en mulighed for at hjælpe dig!

(Hvorfor er en lille hvid and når den flyver oppe i luften?)

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 17-11-04 20:03

Mit modem er tilsluttet direkte til det stik som teknikeren satte op, via et alm. telefonkabel. Jeg har intet skillefilter... Og kan se fire ledere i mit almindelige telefonstik...

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 17-11-04 20:03

Mit modem er tilsluttet direkte til det stik som teknikeren satte op, via et alm. telefonkabel. Jeg har intet skillefilter... Og kan se fire ledere i mit almindelige telefonstik...

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 17-11-04 20:03

Mit modem er tilsluttet direkte til det stik, som teknikeren satte op, via et alm. telefonkabel. Jeg har intet skillefilter... Og kan se fire ledere i mit almindelige telefonstik...

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 17-11-04 20:05

endvidere går der så et usb-kabel fra Eicon modemet til min pc...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-04 20:32

Hvis du hiver stikket ud i dåsen på væggen, til dit modem! - Forsvinder så dit telefonsignal?
I så fald, har du et skillefilter i dit modem!

Hvis dette er tilfælde, så kunne det være interessant at prøve, om et ADSL modem med skillefilter kunne køre i stedet, så havde du mulighed for at kunne slutte din router direkte til modemet, og så ville mange af dine problemer være løst!

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 17-11-04 20:36

Jeg har aldrig haft telefon, kun mobil! Der er ingen mulighed for at slutte en router direkte til modemet, da der ikke ikke findes en router med USB-indgang....

Det skal nok gøres som her http://www.bossman.dk/art.php?art_id=421

jeg troede bare mit topcom-router kunne fungere som modem...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-04 20:50

Jeg tror alligevel, at det kunne lade sig gøre med en ADSL modem (med eller uden telefon), har du mulighed for at låne et sæt af en kammerat?

Hvis du bor på sydsjælland, så kunne du låne et sæt af mig, jeg har et i reserve.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 220 point
Dato : 17-11-04 21:09

okay, så fik vi det på plads..............
hvis du skal have ADSL uden telefon forbindelse, ja så skal du skifte til Cybercity, da de som de eneste levere
ADSL uden der er Telefon abb.

Din Topcom Skyracer, kan du som det er i øjeblikket kun bruge til lokalt netværk.

hvis du skal på internettet med din bærbar. som du har det nu skal du bruge noget software
som kan dele din internetforbindelse
som f.eks. dette her
http://www.wingate.com/product-wingate.php

ulempe
den computer som har modemet tilsluttet skal være tændt før de andre computere kan komme på nettet.

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 17-11-04 22:11

Jeg troede godt man kunne bruge deling af internetforbindelse i windows xp til at dele en forbindelse...

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 18-11-04 15:43

Tiscali leverer også ADSL uden tlf. abonnement....

tak fordi I gad prøve hjælpe mig...

Godkendelse af svar
Fra : wibroe

Dato : 18-11-04 15:43

Tak for svaret dk.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-11-04 15:47

selvtak
og fortsat go dag.......