/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
IE åbne i nyt vindue
Fra : HansJensen41
Vist : 794 gange
50 point
Dato : 16-11-04 21:59

Når jeg sidder med IE åben, og gerne vil se noget andet eller tredje eller fjerde, men ikke lukke for de åbne sider, plejer jeg at gå i proceslinien, hvor IE-ikonet ligger og åbne browseren påny.
Men der må være en nemmere metode. Der er noget med at man kan "åbne i nyt vindue", men hvilken genvejstast bruger man så lige til det?
HansJ

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-04 22:03

du trykker bare på Ctrl så åbnes IE i et nyt vindue

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-04 22:04

ps - nogen kan bruge shift i stedet så forsøg dig med begge *S*

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 16-11-04 22:14

Nej, den går ikke. Jeg forsøgte med ctrl+N, og i stedet for et frisk browservindue, blir det aktuelle vindue gentaget.
I F1 er der ingen hjælp at hente, så måske skal man i browservinduet for at finde "hjem" til den kære google.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-04 22:16

forstå mig rigtigt - du klikker på ctrl eller shift samtidig som du bruger pilen på IE ikonet i processlinien

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-11-04 00:32

Du holder shift nede, samtidig med du klikker på det nye link.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-04 00:36

Højreklik på linket og vælg åben i nyt vindue!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-11-04 08:08

Jeg har løst "problemet" ved at installere Avant Browser, det er en add on til Explorer med en masse praktiske funktioner, bl.a. kan du have flere startsider, så der automatisk åbner 2 eller flere vinduer når programmet startes, du kan også nemt administrere en masse åbne sider samtidig, og det hele kan lukkes eller minimeres på en gang, dertil en masse andre fede features

www.avantbrowser.com

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-11-04 10:30

tedd............. såvidt jeg læser det så drejer det sig ikke om links - men genvejen af IE i processlinien - ikke ????

HansJensen41 - alle de steder jeg støder på pc´ere bruger de fleste at taste ctrl eller shift samtidig med at de bruger IE genvejen. Af og til skal der lige holdes nede til siden VIL som du

Spekulerer lige på om du måske ikke har sp2 - eller måske af anden grund ikke kan eller vil bruge metoden. ????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-04 13:33

Ok! Højreklik på IE ikonet, gå ind under egenskaber og definer en genvejstast!

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 17-11-04 13:58

Miritdk:
jeg har ikke SP2. Venter til opdateringerne til de åbenbart eventyrligt mange børnesygdomme har lagt sig.
tedd: Det er netop for at undgå at muse, at jeg efterlyser en tastaturgenvej.
Jeg tror vi lukker her - jeg ved bare ikke, hvordan man gør.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 17-11-04 14:57

Det er ellers rimeligt nemt! Under genvejstast trykker du bare de taster du vil bruge som genvejstaster.

Godkendelse af svar
Fra : HansJensen41

Dato : 17-11-04 15:32

Tak for svaret tedd.
Jeg har i en anden gruppe fået besvaret, hvordan jeg lukker og slukker.
Det være hermed gjort.
Mvh
HansJ