/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
Vedrørende Rki
Fra : Thomas820
Vist : 1162 gange
50 point
Dato : 16-11-04 19:44

Jeg har læst mig frem til at man bliver slettet fra rki efter 5 år. Men jeg har også hørt at de kan genindrykke mig igen 4 gange á 5 år. Er det rigtigt?? Hvad sker der med gælden efter de 5 år??

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 16-11-04 19:49

Hvis du har lavet en betalingsaftale med dine kreditorer - evt. at betale en del af gælden til fuld og endelig afregning, eller aftalt et månedligt beløb, hvor du overholder betalingerne, kan du blive slettet lang tid før - hvis dine kreditorer accepterer det, og det gør de som regel. Hvis du ikke gør noget selv, ja men så er du nok bundet i 20 år

Hilsen Ripley - hvis kæreste er på vej ud, ved hjælp af lempelige aftaler - der overholdes

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 16-11-04 19:54
Godkendelse af svar
Fra : Thomas820

Dato : 16-11-04 20:02

Tak for svaret Teil. det var en god hjælp´...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-11-04 20:06

Ja, gælden forsvinder ikke hvis det var det du havde håbet på.
Reglerne er, at du kun kan være registreret af en kreditor af gangen.
Og en kreditor må ikke registrere dig hvis der er lavet aftale om nedbringning af gælden.
Når gælden er betalt, kan man blive slettet, men hvis man så skylder flere steder, kan de registrere en når den første kreditor er betalt ud.