/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Firewall!
Fra : JacobS.
Vist : 534 gange
20 point
Dato : 16-11-04 17:10

HEj

Jeg har norton antivirus 2004. jeg har xp home med sp2. Der er vist firewall med på sp2. ikke?

Så er det at jeg vil spørge: Hvad er forskellen på firewall og antivirus? Er sp2 firewall èn lige så god som norton firewall?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-11-04 17:19

En firewall holder dine porte lukkede, så andre brugere (hackere) ikke kan gå ind
og overtage din computer.

Et antivirus-program beskytter mod virus. En virus er et lille program
lavet i destruerende hensigt.

Antivirus og firewall overlapper ikke hinanden, så du er nødt til at have begge dele.

SP´'s firewall er ikke nær så god som Nortons - så brug den.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-11-04 17:21

Rettelse: SP2's firewall - skulle der ha' stået.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 16-11-04 17:25

En firewall er et program eller i sjældne tilfælde et stykke hardware som holder hackere ude fra din pc eller netværk.... Altså den lukker de porte der føre ind til dit netværk eller din pc.

Firewallen i SP2 er god til alm brug. og firewallen fra Norton er også udemærke, de gør begge det de skal... jeg kan dog kun anbefale Zonealarm. Jeg har både Firewallen i SP2 og Zonealarm slået til og de virker begge fint....

Du finder Zonealarm her: http://www.mpjc.dk/Download/Zonealarm.exe

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-11-04 17:25

Hej JacobS
Kig evt. ind forbi http://www.spywarefri.dk og http://www.virus112.com/dk/
Husk der er faktisk Rellom som besvare dit spørgsmål
Søren

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 16-11-04 17:33

Ja, det ved jeg.

I siger at sp2 firwall´en er god til alm. brug. Nu er det sådan at jeg ikke downloader ting! jeg bruger bare min bærbar computer til at skrive på og surfer også en del på nettet! Skal jeg bare bruge firewalll´en i sp2 eller skal jeg skaffe et freeware firewall?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-11-04 17:36

Hvis du har Norton, synes jeg, du skal bruge den.
Den er rigtig god - meget bedre ned gratis-udgaven af Zonealarm o. lign.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-11-04 17:37

ned = end! Pokker til tastatur.

Kommentar
Fra : Nosferatu

Dato : 16-11-04 17:38

SP2'ern dur helt fint. DU kan sagtens bruge den til normalt brug, men jeg vil dog anbefale dig at få fat i spybot. Den checker dit system for mulige hackere der skulle have passeret forbi firewall. Men dette er dog kun nødvendigt hvis du går ind på pornografiske sider o.l.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 16-11-04 17:40

Den har jeg hørt før, jeg downloader ikke ting!!

Gør dig selv en tjeneste at have en Firewall installeret og aktiveret.

Jeg benytter SP2 Firewall og Norton Firewall på samme tid uden problemer.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 16-11-04 17:47

Zonealarm er et gratis freeware program...

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 16-11-04 17:48

Jamen jeg har ikke norton firewall! Er den dyr? Anli, er det dig som ikke downloader ting eller kender du bare sætningen?
HVor kan jeg købe norton?

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 16-11-04 17:50

Er der stor risiko for at de hacker sig en på min computer selvom jeg bare "surfer"

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-11-04 17:54

Anli > Ja, man kan sagtens have dem begge kørende, men de samarbejder ikke,
så det er lidt ressoucespild.

Nosferatu > Spybot er ikke en firewall, men en spyware-scanner.
Hvor god den er, kan diskuteres: http://www.spywarefri.dk/artikler2.htm#howes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-04 18:01

Jacobs - sygate personal firewall er gratis og effektiv - du kan jo prøve - den arbejder ganske udemærket sammen med sp2´s firewall
www.sygate.com eller hent den ved at søge på google

ps.. "bare" surfer *GGG* det er jo lige sådan at det her medie sætter fodspor/fingeraftryk - eller hvad du vil kalde det ligemeget hvad du foretager dig.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-11-04 18:03

Norton Personal Firewall koster omkring 500 kr.

Men jeg er enig med miritdk i, at Sygate er rigtig god.
Du kan hente den her: http://www.tucows.com/preview/213160.html

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 16-11-04 18:11

Men er den lige så god som norton? Eller er norton 500 kr. det værd hvis den anden er gratis?

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 16-11-04 18:16

Er den der sygate bedre end microsoft sp2 firewall?

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 16-11-04 18:21

jeg slår nu stadig på ZONEALARM

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 16-11-04 18:21

Jeg kan også se at sygate fjerener spyware! skal jeg så bruge den og så slette min ad-aware?

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 16-11-04 18:22

Jacob> Til dit bundkort høre PC-cillen. Et Antivirus program. Det er gratis og det er dit.
Norton fungere fint, men der er indbygget en masse ting du ikke har brug for. Fordi de ting har XP alderede.

Jeg køre PC-cillen og SP2

Slå firewallen fra PC-cillen og brug istedet den fra SP2

Så er du godt kørende.

Jeg downloader en masse hverdag, og kommer af og til på de skumle steder så at sige ;)
Men jeg har aldri problemer :)

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 30 point
Dato : 16-11-04 18:24

Sygate er meget bedre end SP2's firewall.

Den er nok ikke lige så god som Norton, men fuldt forsvarlig at bruge.

Jeg har selv kørt med Sygate i det sidste halve års tid, efter at min version af Norton
var blevet forældet, og indtil nu har jeg ikke fundet noget at klage over.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-11-04 18:29

ps! Du skal endelig beholde din Ad-Aware - men du bør lige sikre dig,
at det er den sidste nye version, du har: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 16-11-04 18:37

Tak for svaret Rellom. Du er virkelig god inde på det område, må jeg sige. Tak fordi i gad at besvare mit spørgsmål!

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 16-11-04 18:45

Ja - hvad skal jeg sige.
At SP2 Firewall og Norton ikke arbejder sammen, betyder vel ikke at de modarbejder hinanden, selvom de begge er aktive?

Skal de overhovedet arbejde sammen er det ikke bare sådan at de begge lægger en Firewall.

Jeg siger dermed ikke at man er dobbelt sikret, men måske tager den ene hvad den anden tager på et givet tidspunkt.

Den med at man ikke downloader ting og sager tror jeg ikke på.
På et eller andet tidspunkt falder man i vandet og så er det rart med en firewall.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-04 18:46

NÅ hvor er jeg sur - det var da mig der anbefalede dig sygate - grrrrr - glem det - måtte bare lige brokke mig *GGG*

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 16-11-04 18:47

Undskyld der skulle have stået.

Jeg siger dermed ikke at man er dobbelt sikret, men måske tager den ene hvad den anden ikke tager på et givet tidspunkt.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 16-11-04 18:51

Miritdk, hvorfor er du sur? Rellom er da den der har besvaret mit spørgsmål bedst! hvis du ser på alle de indlæg han har kommet med vil du også kunne se hvorfor jeg giver ham point éne!

Jeg forstår simpelthen ikke jer som brokker jeg over at i ikke får point´ene! Det må da være op til den person som stiller spørgsmålet om hvem han synes har kommet med det mest brugbare............ og DET HAR RELLOM!