/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Min laptop skærm går amok
Fra : Nosferatu
Vist : 406 gange
20 point
Dato : 16-11-04 15:03

Hej, Min laptop skærm går amok. For 2 uger siden begyndte den med at skifte alle sorte pixels på skærmen ud med en mærkelig, flimrende rød. Min laptop er en Amitech Freenote 4250 uden diverse opgraderinger. Lige nu har jeg en almindelig skærm tilsluttet, da jeg intet kan se på min normale skræm. HJÆLP!!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-11-04 15:14

Har du prøvet at kontakte Amitech: http://www.amitech.dk/

De burde kunne give dig et fornuftigt svar.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : Nosferatu

Dato : 16-11-04 15:20

ja, jeg har prøvet at kontakte dem via email, men de er altid så langsomme derinde, så jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig :)

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-11-04 15:40

Jeg er bange for, at de eneste der rigtigt kan hjælpe dig er Amitech.

Har du forsøgt at søge svar via deres "E-support" hvor der skal indtastes serienummer.

Når pludselig din skærm opfører sig mærkeligt kan det jo være, at du har tabt PC'en / trykket på skærmen eller dit grafikkort er blevet dårligt. Fladskærme kan ikke tåle hårdhændet behandling.

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 16-11-04 15:41

Velkommen i klubben føler med at du har købt amitech, har fået lavet min amitech computer 7 gange har fået en ny nu men skærmen på den er begyndt at flimre..

Ring til dem brok dig, de har så mange problemer med deres prokukter.

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 16-11-04 15:42

Velkommen i klubben føler med at du har købt amitech, har fået lavet min amitech computer 7 gange har fået en ny nu men skærmen på den er begyndt at flimre..

Ring til dem brok dig, de har så mange problemer med deres prokukter.

Kommentar
Fra : Nosferatu

Dato : 16-11-04 17:12

Min computer har været til reparation 3 gange og jeg gider altså ikke aflevere den igen. Afleverede de bare en ny til dig eller købte du en et andet sted?

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 16-11-04 17:14

Min kæreste har købt en laptop igennem DER men det er en amitech, efter meget brok fik vi en ny som skal til rep igen.

Kommentar
Fra : Nosferatu

Dato : 16-11-04 17:15

Ok, er det den samme type som min? ( Min er en freenote 4250 )

Kommentar
Fra : Nosferatu

Dato : 16-11-04 17:47

Og er der en der kender en autoriseret forhandler der reparerer computere billigt inden for Horsens kommune?

Kommentar
Fra : Nosferatu

Dato : 16-11-04 17:47

Og er der en der kender en autoriseret forhandler der reparerer computere billigt inden for Horsens kommune?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-04 18:03

brug amitech e-support de svarer hurtigt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-04 18:04

ps - synes ikke amitech yder langsom hjælp online - men hvis din garanti dækker så sørg for at få en ny - de er faktisk til at snakke med.

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 16-11-04 18:05

Lol Nos bor du også i Horsens ?

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 16-11-04 18:05

Lol Nos bor du også i Horsens ?

Kommentar
Fra : Nosferatu

Dato : 16-11-04 18:07

har 6 måneders garanti tilbage. de er overhovedet i til at snakke med.
Ja det gør jeg, i stensballe...dig?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-04 19:18

Nosferatu........ prøv at fortælle dem lidt om garantien og forbrugerådet osv - - du har jo ikke fået den for at den skal være hos dem hele tiden - det gjorde jeg fra dag 1 - og det virkede

ps... det er nu ikke dem alle der hakker folk af - men du skal holde fast i dit ! Hvis du har haft den inde så mange gange så er det sq da en mandags udgave og det må de slippe en skærm for.

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 16-11-04 19:21

nej jeg har en freenote 5160, men tror den du har, er den model vi havde før som vi havde rigtig mange problemer med...

Jeg bor lige over for kvickly extra næsten ved Bilexperten.

Kommentar
Fra : Nosferatu

Dato : 16-11-04 20:05

Okay, miritdk. Men nu er det sådan er det er en bærbar, de ikke producerer mere. Så det løber op i lidt mere, end ahvde det nu været en almindelig skærm.
Drystin, ok, men der er da ikke nogen DER forretning i Horsens?

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 16-11-04 20:23

Nej D.E.R er blevet tvunget til at lukke alle deres forretninger ellers ville de blive erkleret konkurs...
så de har kun hovedkverter i Albertslund som ligger 250km her fra.. og de er nogen paphovder at snakke i telefon med.

Kommentar
Fra : Nosferatu

Dato : 16-11-04 20:27

Okay, men vil du anbefale at jeg går til Expert som er butikken jeg har købt computeren i eller direkte til Amitech?

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 16-11-04 20:31

Er ret sikker på Expert vil gøre det samme som D.E.R gjorde med mig sende dig vidre til Amitech
Men prøv at tag der ned snak med dem i expert, det kan være de vil tage imod den sende den til Amitech til rep.
Det skal lige siges at Expert SKAL betale for forsendelse af din computer hvis der er garanti på den endnu.

D.E.R prøvede at få mig til at punge for forsendelse af min computer, men det står i lovgivningen at forhandler skal betale de udgifter.

Kommentar
Fra : Nosferatu

Dato : 16-11-04 20:33

Jeg har jo som bekendt afleveret den til rep. 3 gange og jeg gik da bare ned til expert, sagde den var gal og så sendte de den. Og de betalte for både forsendelsen og reparationen. Men de plejer altid bare at sige: Jamen, så sender vi den da bare op til Amitech og så skal de nok få styr på den.
Har de sagt 3 gange nu....

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 16-11-04 20:49

så mener jeg du har ret til en ny computer, mener det er blevet lavet en lov for et stykke tid siden der til fordel for kunderne gør det muligt at få en ny vare når den man har går i stykker mange gange under garanti perioden.. men lad mig lige undersøge det.. fandt det et sted på nettet nemlig.

Kommentar
Fra : Nosferatu

Dato : 16-11-04 20:54

Okay, ind til videre mange tak for hjælpen. Håber du finder den der side :)

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 16-11-04 21:03

Smider lige et par nyttige sider til dig.
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad077/
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad068/

Den nok mest vigtige :
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/reklamation/
Citat fra linket oven over.
Du har to års reklamationsret og fem års reklamationsret på reparationer.

Hvis en vare går i stykker, kan du klage til forhandleren i op til to år, efter varen er købt. Du skal klage senest to måneder efter, at du har opdaget fejlen.

Som udgangspunkt kan du selv vælge, om du vil have varen repareret eller have den byttet til en ny. Hvis du får varen byttet, har du også to års reklamationsfrist på den nye vare.

Hvis du får varen repareret, skal du være opmærksom på, at der er fem års reklamationsret på reparationen. Det betyder, at hvis den samme fejl opstår igen inden for fem år, skal forhandleren udbedre den kvit og frit.

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 16-11-04 21:05

Prøv at kig på http://fbr.dk der kan du sikkert finde mange flere råd og konkrete ting du kan bruge når du går ned til din forhandler, du kan evt. printe nogen af siderne ud og tage dem med så du har noget fast, noget som han kan "trues" med, altså hvad du har af rettigheder som forbruger.

Kommentar
Fra : Nosferatu

Dato : 16-11-04 21:05

Så det vil sige, at jeg kan gå ind og vise dem fejlen ( for den er meget tydelig! ) og kræve at jeg for en ny computer udleveret?

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 16-11-04 21:09

Det står der.. så det vil jeg gå ud fra... jeg ville nok printe en side ud hvor der står hvor du har fået den info fra altså forbrugerrådet... så er du rimelig godt stillet skulle jeg mene.

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 16-11-04 21:10

Fortæller du ikke senere hvad der er sket nrå du har været nede med computeren?

Kommentar
Fra : Nosferatu

Dato : 16-11-04 21:11

Jo da, men nu er det sådan at jeg er 14 år gammel ( fylder 15 om en måneds tid ). Vil det ikke være et problem?

Kommentar
Fra : Nosferatu

Dato : 16-11-04 21:18

Og hvor skal jeg skrive det her, hvis jeg gerne vil have en juraudlært til at se på det, så jeg ikke for en overraskelse derinde ?

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 17-11-04 13:21

Tag en af dine forældre med ned ?