/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Router Switch og printerserver
Fra : Hausbaer
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 16-11-04 11:49

Hej

Jeg skal ud og investere i en ny router/switch, og så ville jeg lige høre om der findes en billig men god en som kan anbefales.

Det ville være rigtig lækkert hvis jeg kunne tilslutte min printer til den.

Jeg har ikke prøvet dette her før så jeg er lidt en nybegynder på området. Så gode tips tages imod.

Hilsen
henrik

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 110 point
Dato : 16-11-04 11:54

D-Link DI-704P Bredbåndsrouter med indbygget switch og printerport
http://www.computercity.dk/ (499)

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 16-11-04 12:45

Lige et forståelses spørgsmål.

Kan alle printere tilsluttes?? Har en HP Deskjet 950C som er tilsluttet via min USB.

Hilsen
Henrik

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 16-11-04 13:43

Det du gør er at købe en billig switch 10/100 eller 10/100/1000 så er du også fremtids sikret, du sætter så din printer op på en af de computere på netværket, du deler så din printer ud på netværket, dette gøres på den computer printeren er sat til, også tilføjer du den printer på resten af de computere du har på netværket...

den eneste dårlige ting ved det er at når den computer du har printeren på et slukket kan printeren ikke bruges af de andre computere...

dette problem kan dog løses ved at købe et printer til fj45 stik med lidt software til så sætter du printeren til netværks switchen, men det koster jo også penge...

så billig løsning er køb en switch - del din printer(e) - tilføj dem på de andre computere

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-11-04 17:18

Du kan som Drystin skriver, købe en billigere router evt. med AP, og så købe en printerserver, som findes i flere versioner, enten / både og, LPT port og USB. - LPT er nok at fortrække, da den er langt hurtigere end USB.
Jeg ved godt at der er gået mode i USB tilslutninger, men man skal ikke altid lade sig styre af moden.
(Jeg har selv lige købt en printerserver med 3 LPT porte, til mine printere. http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=154637 570 kr.) - Men se dig omkring og se de andre tilbud.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-11-04 18:16

www.computercity.dk (printserver) d-link (699) usb 1,1
eller edb er billiger
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43113

D-Link 5-port Small Office/Home Office miniswitch DES-1005D (199) computercity eller
køb en printserver + billig switch ialt ca 8-900kr
http://www.getmore.dk/default.asp?edbpriser=DP-301U

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 19-11-04 09:30

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-11-04 10:22

det var så lidt

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 19-11-04 10:24

Fandt ud af at min printer også har en paralelport så jeg skal bare havde fat i et kabel så virker det. Endnu en gang tak for hjælpen.

Henrik