/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha FS1
Fra : Puchen
Vist : 1861 gange
300 point
Dato : 15-11-04 20:33

Er lige startet på at renovere to gamle Yamaha knallerter, men drømmer allerede om næste projekt: Yamaha FS1 årg 69 - 71, oplagt udstødning, drejeventil mm. Er der nogle der har stumper til denne model eller kender nogle som har, vil jeg blive meget glad. Alt har intresse.
Var selv den lykkelige ejer af en årg 71, men den blev solgt i 1983.
Puchen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-11-04 21:59

Den der har flest nye stumper til denne model er www.thansen.dk faktisk den knallert der fåes flest stumper til.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Puchen

Dato : 15-11-04 22:13

Ja, jeg er godt klar over at man kan købe nye stumper hos thansen, men jeg kunne godt tænke mig at finde stel, motor mm fra den årg. 69 - 71. Vil gerne ha den så orginal som muligt, med hensyn til stelnr,motornr.
Har lige været på stumpemarked i Herning, men fandt ingenting. Læser også den blå avis jævnligt.
Puchen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-11-04 20:58

Der er jo ikke så mange af den årgang med drejeventiler, de var også lidt sværere at holde vedlige, end membranmotoren der kom i 72, og i dag bruger alle knallerter membran.
Hvorfor ikke bare købe en membranmodel, du kan jo ikke mærke forskel, når du sidder på dyret.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Puchen

Dato : 18-11-04 07:13

Skal kun bruge den til at køre en søndags tur på engang imellem.Syntes bare det kunne være sjovt at lave en fra den gang. De andre modeller er jo nemme at få fat i. Jeg har ikke kørt på knallert siden jeg fik kørekort i 1983.
Puchen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-11-04 17:25

Ja men da knallerten er fuldstændig ens, om den er fra 71 eller feks.74, på nær drejeventilen, så kan jeg ikke se hvorfor du ikke bare køber en anden årgang.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : D_Jessen

Dato : 18-11-04 19:26

hej...
jeg er ikke helt sikker, men jeg syntes at huske dengang jeg havde yamaha fs1 at den med drejeventilen havde 5gear med den med membran'en "kun" havde 4gear, er det mig der husker helt forkert ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-11-04 19:40

Den har altid haft 4 gear, hvis du vil op på 5 gear, skal du tælle frigear med.
Men i 77 kom loven i Danmark, med at de kun måtte have 2 gear, som Yamaha FS1 lynhurtigt leverede, ved at fjerne tandhjul i gearkassen, det var ellers helt den samme knallert.
Derimod er kreidler lavet med mange forskellige gear, da den også kunne leveres som motorcykel, efter tysk model.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Puchen

Dato : 19-11-04 14:07

For mig er det ikke ligegyldigt om den er fra 69 eller 74. jeg har jo to andre, en fra 76 og en fra 77. Det jeg leder efter er den første model.Der kunne jo være nogle som kender nogle der lige har sådan en.
Puchen

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 24-11-04 22:53

Du skriver at du læser den blå avis, men ikke at du har indrykket annoncer?

gør det, det er jo gratis og der er jo osse en web udgave af den blå avis og gul og gratis

Vh.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 24-11-04 22:55

-under "søges" naturligvis...

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 25-11-04 08:40

De gutter der styre denne hjemmeside er skut af en gal Fs1’er men de gør kun I maskine efter drejeventil men deres ekspertise kan nok hjælpe dig, der et lille problem de er uk’er så du kan naturligvis kun kontakte dem på engelsk.

http://www.fs1e.co.uk/

Der er ikke mange F1’er fra før 72 her i landet. Så du er nok tvunget ud I EU.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Puchen

Dato : 25-11-04 09:42

Har en annonce i den blå, men har ikke fået en eneste henvendelse.
Som Peter siger skal man nok uden for Danmark for at finde en. Kender godt den hjemmeside, men er ikke god til engelsk.
Kan man ikke få et program til computeren der kan oversætte dansk til engelsk.
Hvis det har nogen intresse så kig lige på denne Yamaha side.

http://www.yamahafs1.com/productssimple3.html

Puchen

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 300 point
Dato : 25-11-04 09:51

Prøv at se på topen af denne side, der er en reklame for Life translator klik på den

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Puchen

Dato : 25-11-04 11:16

Den havde jeg ikke lige set. Takker. Men måske der findes nogle gratis programmer ?

Puchen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 25-11-04 11:49

Det tror jeg ikke. Gratis er typisk forbundet med fribytteri. HeHe.

Eks. Service er latin og betyder gratis ydelse men Gratis service findes ikke.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-11-04 17:09

Jo der findes oversættelsesværktøjer som oversætter gratis på nettet, men jeg syntes de er alt for dårlige til at oversætte fra engelsk til dansk, faktisk er de bedre fra engelsk til norsk, men gode er de ikke.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Puchen

Dato : 28-11-04 21:04

Tak for svaret rpje. Jeg vil ønske mig Life translator i julegave, også vil jeg se om jeg kan finde mig en Yamaha FS1 årg 69 i udlandet.