/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hankat taber pelsen
Fra : Smukke_Ole
Vist : 490 gange
200 point
Dato : 15-11-04 17:18

Hej vi har en spansk, kastreret hankat på en 5-6 år, som pludselig er begyndt at tabe hårene på indersiden af bagbene og på maven mellem dem. Resten af pelsen er fin og glansfuld
Han opfører sig normalt, spiser og drikker og kommer formentlig også af med det igen (udekat)
Han bliver fodret med dyrlægens specialfoder for neutraliserede katte, og vi har behov for gode råd, da vi bor langt fra dyrlægen, og han er absolut ikke tilhænger af bilkørsel.

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 15-11-04 17:59

Det kan skyldes mange ting, selv om det ikke er ofte man ser et pelstab koncentreret på et bestemt sted. Har I lagt mærke til om han slikker sig unormalt meget på det pågældende sted?
Men svampeinfektion, hårsækmider, lopper, vitaminmangel, allergi,
Mener også visse andre sygdomme som nyreproblemer, sukkersyge eller sygdomme der medfører ubalance i binyrebarkhormonerne kan medføre pelstab på bugen og i lysken.
mvh dova

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 15-11-04 18:10

prøv dyrenetbrevkassen,der kommer du i kontakt med en dyrlæge, som måske kan svare dig ud fra teksten.http://www.dyrebrevkassen.dk/html/spoerg/frmsp.html
jeg har selv været glad for svar derfra.
hej fra la.

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 22-11-04 16:47

Tak for svaret dova.