/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Internet udbyder... mail - outlook
Fra : Dkkasper
Vist : 693 gange
100 point
Dato : 15-11-04 11:08

Jeg er på nettet igennem min sambos internetforbindelse...

Jeg har nu fået mit eget www.mitnavn.dk (via d-hosting) og havde egentlig håbet på jeg kunne både sende og modtage mails med tilhørende mailadresse via mit Outlook - men jeg tror jeg er blevet lidt klogere...

Det skal gå via en internetudbyder... Eller skal det?

Har i forslag til hvad jeg skal gøre hvis jeg helst vil undgå min sambos smtp server... Og så skal det jo helst være billigt

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-11-04 11:14

Hvis du vil hente mails via OE skal det gøres sådan her...
http://www.d-hosting.dk/mailhelp.php

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-11-04 11:16

Jeg gør det selv med to webhoteller jeg har, gennem to forskellige hoteludbydere, og opsætningen er magen til d.hosting, så det kan lade sig gøre, at bruge sine webhotel maildomæne fra sin egen Outlook.

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 15-11-04 11:50

Har set siden - men hvad skal jeg skrive ved: Server til udgående post

har jo ingen internetudbyder selv.... - vil jo helst undgå at bruge min samboes....

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-11-04 12:10

Godt så...

For at kunne benytte nettet skal du jo have en adgang dertil og det kan kun ske via en udbyder. Ellers var der jo ikke brug for TDC, Cybercity, Tele2ADSL osv.

Ingen udbyder=Ingen internet adgang=Ingen e-mail...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-11-04 12:14

Du burde have en mail adresse hos Hotmail, og så tjekke mails på biblioteket eller internet cafe´r...
Men der er vidst noget med man i OE kan oprette en identitet til hver enkelt bruger med password. Men så må du søge lidt på nettet eller her på kandu eller oprette et nyt spørgsmål omkring dette.

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 15-11-04 14:21

Jeg har forskellige hoteller hos b-one, og de tilbyder en SMTP løsning som ikke er afhængig af en eventuel udbyders SMTP.
Noget tilsvarende kan jeg ikke umiddelbart se på d-hostings hjemmeside, men prøv at sende dem en mail og spørg dem om de har en tilsvarende løsning man kan bruge når man nu er på netværk.
Ellers kan du naturligvis bruge din sambos udgående SMTP uden problemer, hvis du altså ved hvilken udbyder han bruger.

Kim

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 15-11-04 14:22

PS. Har du fået din indgående pop3 til at virke?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-11-04 15:47

>Marchwitz, jeg har også B-one og der virker mailen hjemmefra fint. Det lyder som om din pop3 ikke funker.?

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 15-11-04 16:02

Taliskoko - Mener du min pop3? Næ hos mig virker alt perfekt, Hvis der endelig er fejl, skyldes det som regel altid "software'en" som kommer før tastaturet.
Men jeg spekulerede på om Dkkasper's pop3 var kommet op at køre så det kun er den udgående post der mangler.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-11-04 16:06

Årsagen til at udgående server ikke virker hos trådstarten er at han ikke har nogen internet-udbyder at sætte ind der. Men ellers skal han sætte sin sambo´s udbyder ind der.

Accepteret svar
Fra : Marchwitz

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-04 16:16

Ja det kan han, og sikkert uden nogen problemer overhovedet.
Men der findes altså også en tredje mulighed hos i hvert fald b-one:
https://www.b-one.net/static/support-guide-setupoutlook.do
Her kan man undgå ens egen udbyders (eller samboens) SMTP til udgående post.
Måske kan S-hosting tilbyde noget tilsvarende?
Hvis ikke må Dkkasper bruge samboens SMTP. Det er vi enige om.

Kim

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 15-11-04 16:20

S-hosting = D-hosting

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 15-11-04 16:44

Jeg takker - vil lige tjekke når jeg får tid iaften...

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 16-11-04 23:50

Fandt du ud af noget?

Godkendelse af svar
Fra : Dkkasper

Dato : 03-06-05 17:31

Tak for svaret Marchwitz.