/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Lyd ved start at winXP
Fra : baker.mc
Vist : 824 gange
100 point
Dato : 15-11-04 00:30

Skal hjælpe min kammerat's mor med hendes com.
Men der er sg noget jeg ikke lige ved noget om "uhadada"
og det er at under selve opstarten af winxp. der ved bjælken der køre, er indtalt, at damen skal holde sin com tændt hver aften på et givet tidspunkt. Det
er min makkers buksesvoger der har indtalt denne besked og så er det at jeg gerne vil vide om det bliver slettet ved at geninstallere winXP eller om det er noget der ligger i bio'sen og evt. hvordan man fjerner det.

buksesvoger = ex'ens nye..

Computeren er.

Comcrep firmaløsning far novo n.

hilsen Baker.mc

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-11-04 02:49

Geninstaller, så forsvinder "de mærkelige lyde"

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 15-11-04 04:13

Hej Baker.mc !
Du kan sagtens fjerne den lyd, gå i >Kontrolpanel>Lyde og lydenheder>Lyde der finder du så Windows start - her kan du så ændre lyden til lige hvad du vil.
Hvis du geninstallerer bliver disse lyde også ændret til Windows standard.
Din makkers buksesvoger har sikkert indtalt denne besked for at huske på at holde PC ´en tændt på et givet tidspunkt, hvis han så samtidig har indstillet den til at foretage "oprydning" på dette tidspunkt.
Men som sagt det er ikke noget problem at ændre disse lyde også uden at skulle lave geninstallering. Held og lykke med det Benny

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-11-04 09:24

Hvis du laver en komplet genindstallering, vil beskeden forsvinde.
Hvis du kun reaparere windows, så er den der stadig.
Man kan indstille sin komputer til at feks. defragmentere på et bestemt klokkeslet, eller feks. kun mandag kl. 18, og er maskinen ikke tændt da, så vil den bare ikke blive defragmenteret, før man gør det manuelt eller tilfældig har den tændt en Mandag kl 18.
Så det er ikke den store ulykke hvis buksesvogers ordre ikke udføres.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : baker.mc

Dato : 16-11-04 00:42

Takker for svarene. mwen hvordan kan mman dele pointne?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 16-11-04 01:12

Sorry, de kan ikke deles, du vælger suverænt hvem der skal have dem, ved at trykke accepter ud for det svar du syntes kom nærmest.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : baker.mc

Dato : 12-02-06 08:21

Tak for svaret pallebhansen.