/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Gul plade varevogn
Fra : lene7500anders
Vist : 689 gange
200 point
Dato : 14-11-04 16:39

Hej ! Jeg har et spørgsmål som jeg håber at få hjælp til..

Jeg kører i en varevogn gule nummerplader (der er ikke betalt moms). Jeg er salgskonsulent og kører hele Jylland og Fyn. Må jeg i denne varevogn køre over grænsen - når jeg alligevel er i Tønder og besøge kunder - og handle lidt med hjem ?
Kan politiet / Told-Skat stoppe mig og evt. give en bøde for at have kørt over for at handle som jo kan betragtes som privat kørsel ?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Anders

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 210 point
Dato : 14-11-04 17:23

Ja - betale ved kasse 1..............og dit firma betaler lige momsen på vognen.
Jeg tror dit firma bliver rigtiggodt sur på dig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-11-04 17:32

Ja de kan stoppe dig, og give en bøde for privatkørsel. Du må ikke engang holde ved købmanden på vej hjem fra arbejde.

Så det er en temmelig stor risiko at løbe, og særlig fordi politiet ofte holder på strækningen mellem grænsen og grænsekioskerne.
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : lene7500anders

Dato : 20-11-04 10:46

Tak for svaret emesen.