/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Munke musik..kor
Fra : Trinethk
Vist : 1367 gange
50 point
Dato : 14-11-04 15:16

for ca et år siden kørte der i reklamerne en reklame for en CD med ligesom sådan noget åldtidsmusik...

Jeg har en bestem i hoved nemlig... den der : Dorimæ....intelarmu artafarde Drorimæ
Aremor...intel ??!! Dorimæ !!!

Det er sådan nogle munke der synger,,,sådan ligesom i en kirke...det lyder lidt uhygeligt :S
Er der nogle der har et bud ? gerne link hvor et udklip af nummert spilles :D

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 14-11-04 15:23

det er det de synger i den herlige film: monty python and the holy grail god film, men ved ikke om man kan købe sangen seperat

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 14-11-04 15:31

næ, der var ikke lige der, men det lyder stadig snyggt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-11-04 15:31

Tror det er gregoriansk kirkemusik! Der findes masser af CD'er med sådan musik, da det har oplevet en opblomstring de seneste år!

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 14-11-04 15:31

Det kan man, det ved jeg.
Jeg troed måske at sangen var af nyer dato,,,nu hvor du siger monty python, er det ikke æld gammelt ? eller hvornår er det fra ?

Kan da også sagtens være at det er en gammel sang,,,men den har kørt i reklamerne for et år siden, på en cd der indholdt alle den slags numre.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 14-11-04 15:31

Kan det være Enigma? Prøv cd'en der hedder MCMXC a. D.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 14-11-04 15:35

Jeg VED i kender nummert.... det er temlig kendt nemlig :)
På et tidspunk synger koret nærmest i kanon.... sådan efter henanden i ved !

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-11-04 15:38

Jeg er ret sikker på at du staver forkert, men nu har du jo også kun hørt musikken. Jeg tror ordet er Dominæ. Det er et ord der ofte går igen i Gregoriansk Kirkemusik. jeg har musik med såvel Monty Python som Gregorianske mandskor. Skal lige prøve at finde et par numre frem. Så ka' jeg sende dem til dig. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 14-11-04 15:43

arne.jakobsen....fedt tak :D du skal vel bruge min mail ? trinethk@jubiimail.dk du kan bare sætte mig på msn hvis du har.
Trine

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 14-11-04 15:49

I nummeret "A Foul-Tempered Rabbit" synger Monty Python noget der ligner.
Du skriver noget med aramu og Aremor, og det kunne jo være Skraldespansk/Engelsk Latin for Armor. Våben som netop er temaet i dette nummer med M.P. Jeg har nummeret, og kan sende det til dig.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 14-11-04 16:07

Jat tak, det må du meget gerne, så kan jeg sende dig nummer jeg taler om.
For jeg har et udklip fra den :D
Sæt mig endelig på msn.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 14-11-04 16:45

I må meget gerne komme med flere forslag, da jeg stadig ikke har fundet nummert :(

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-11-04 17:46

De hedder Gregorians
De har udgivet et par CDer, og det er ganske rigtigt et tysk munkekor, jeg har set en koncert med dem på tysk TV

mvh dova

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 14-11-04 17:58

dova>> ok...ved du hvad det nummer jeg søger hedder ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-11-04 18:01

De har lavet en CD der hedder Gregorians Chants, udelukkende med sådan noget kirkekorsmusik.
Der er et nummer der hedder Dominus, ved ikke om det er den du søger, men de har også lavet CDer med mere populære numre som Loosing my Religion, Brothers in arms o.s.v.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 14-11-04 18:07

Forsøger at "synge" den lidt bedre :)

Dorimææ....intelimo....arjarbajdja.....dorimææ....Armeno,Armeno...latire,, latremo....
Dorimææ....Armeno.....Omenole, Imenole, Armeno

Dette her er starten af sangen, det er en mand der synger,,,senere bliver han fuglt op af et kor :)

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 14-11-04 18:10

Jeps....du er inde på det helt rigtige dova....super.... jeg cheker det lige ud, og vender nok tilbage med point til dig ;)

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 14-11-04 18:17

jeg kan umilbart ikke finde det,,,,jeg har dog et lille klip fra sangen, men det kan kun sendes over msn.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 14-11-04 18:19

*** nu er jeg sq osse blevet tændt på den sang, ak og ve!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-11-04 18:29

magnificat anima mea dominum

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 14-11-04 18:47

gir dk mening?

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 14-11-04 18:47

dk>> detsvære..langt fra...men tak

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 14-11-04 21:41

da Arne også har hjulpet mig over msn med svar, for han point. :)
Men til dova> 1000 tak, du fik virkelig drejet det ind på noget af det rigtige.
(jeg har enu ikke fundet nummert )

Godkendelse af svar
Fra : Trinethk

Dato : 14-11-04 21:42

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-11-04 22:44

Den CD de reklamerede med i TV dengang hed Gregorians at the Santiago de Compostella (ell. noget i den retning)

mvh dova